Era Hundar! *bilder*

Sv: Era Hundar! *bilder*

ja men en valp vore helt underbart!
men jag tror jag väntar ett litet tag till,vill verkligen känna att jag ahr tid även när jag går i skolan (har hästen juh)
så för valpens skull väntar jag ett tag...inte att det är bara för att "ha" liksom..:)
men KUL vore det iaf!

Jag gillar Amelies pose!
Men Enemy, är det också en Dog de Bordeaux?
Nä?

privat19.JPG

Tjorven, 6,5år

privat20.JPG

Nova, 3år.

Ser ut som en bullmastiff.
Men de är väl ganska lika typ av hund.

Nikkis skrev:
ja men en valp vore helt underbart!
men jag tror jag väntar ett litet tag till,vill verkligen känna att jag ahr tid även när jag går i skolan (har hästen juh)
så för valpens skull väntar jag ett tag...inte att det är bara för att "ha" liksom..:)
men KUL vore det iaf!

Jo det är ju så man ska resonera, känner man att man inte har tid så ska man vänta för valpens skull. Det finns ju (säkert) en del som skaffar en liten valp lagom till semestern men de kanske inte tänker på att valpen behöver mycket tid även sen när semestern är slut och då får valpen sitta på ett hunddagis hela dagarna vilket inte är rätt mot den. Då är det bättre att vänta som sagt vad :) Så har jag också känt.
Jag går i skolan nu och jag tar examen nu i juni (jag blir 22 år men jag hoppade av sista året och började på en annan linje :D ) MEN jag går bara i skolan 3 dagar i veckan. Måndag 8.35 - 11.10, Tisdag 10.50 - 15.45 och Torsdag 8.35 - 11.15 samt att mina föräldrar är hemma om dagarna (bor fortfarande hemma) så han är ju aldrig själv. Sen kommer jag aldrig kunna jobba heltid p.g.a. en dålig rygg så därför känns det så skönt och veta att jag har tid för en liten valp, framförallt efter vecka 12 när jag bara går 2 dagar i veckan i skolan :D

//Smulis

självklart ska man tänka så,valpens bästa liksom! skönt att bara gå i skolan så sällan som du gör:)
själv går jag alla dagar fr kl 9-14 oftast. sen är det hästen å då åker jag dirrekt ef skolan å e hemma runt 21.00 (3 dagar i veckan) sen därefter plugga läxor och plugga körkort-hinna övningsköra och sånt..tar mkt tid tyvärr..
visserligen bor jag fortfarande hemma och mina hundar e sällan ensamma,sen har jag killen som är sjukskriven,så visst har jag Möjlighet att ha valp,MEN jag vill att valpen ska bli uppfostrad av enbart Mig-vill att hunden ska bli som Jag vill att den ska bli,inte att min mamma,mina bröder tar hand om den under dagarna så till slut blir den som mina små hundar är..sällskapshundar typ ,då mamma uppfostrar på ett anant sätt,bröderna är olika å jag då..så det blir vädigt "dubbelt" liksom..

så jag väntar med valp tills jag har mer tid el flyttar hem till killen :devil:

Senast ändrad:

Exakt det är så jag också känner, Atlas ska uppfostras av mig, det är MIN hund han ska inte bli gammelmattes hund. Man märker redan nu att han har fäst sig vid mig som i måndags t.ex. det har ju snöat så mkt så staketet är inte lika högt längre :angel: och Atlas var ute när jag skulle gå till bussen när jag kom till svängen vid tomtgränsen ser jag hur han hoppar över staketet och springer efter mig :love: :D gullponken, matte fick inte gå iväg utan honom :love: min bebis.
Det är så skönt att gå så få dagar i skolan som jag gör speciellt nu när man är skoltrött men sen får jag lägga på 1 timme och 15 min i resväg, 2 ½ timme t/r :crazy: men som tur är så är bussarna så sköna så då kan man vila ett tag eller göra läxorna :p :D

//Smulis, som längtar efter våren *suck*

Mina hundar i fullt bus. Det är ju fint att hon försöker i alla fall. :angel:
Hon är tuff i trynet den där tjejen.

P1010047.jpg

Haha, snacka om ojämn kamp! ;)

(ps. grattis på födelsedagen föresten :D )

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 155
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund Jag beställde en klövja till lilleman, som kom idag. Hade verkligen beslutsångest över vilken stl jag skulle ta - M eller L. Det blev...
Svar
2
· Visningar
2 069
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 955
Senast: hästhandlarjävel
·
Övr. Hund Blev inspirerad av en tråd på ett annat forum! In med bilder på era sovande skönheter! BILDBOMB Först lite puss... ...sedan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 200
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar