Sv: Era favorit-ritter
Det finns 3 tävlingar jag absulut inte vill missa och det är Simlångsritten, Göingeritten och Rökullaritten.Ritterna har roliga banor, vilket för mig innebär kuperat, växlande landskap, växlande underlag osv. Dessutom är banorna proffsigt och konsekvent markerade, tävlingsorganisationen är perfekt och allting runtomkring fungerar kalasfint.
En ritt jag tyckte mycket om var Mössebergsritten som jag red 2006 då den var ny. Trots omläggningar av banan i sista stund pga vädret var det en ritt jag varmt rekommenderar. Jag gillade att det var lite rejäla backar som kräver bra disposition av hästens krafter för att få den fräsch i mål osv.
Dackeritten åker jag också väldigt gärna på. Allrahelst nu sedan de har unghästtävlingar också, men även utan unghästdelen är banan vacker och organisationen super.
Vedemaritten är också kalasfin med backar, fin natur osv. (Men det är klart jag tycker - det är ju hemmabanan!)
Fornaboda tyckte jag också om. Kanske inte för att banan var så exceptionell, utan i första hand för att tävlingsplats och tävlingsorganisation var så bra/trevlig/härlig!
En ritt jag ridit en gång i Danmark var Dronninglundsritten. Den var väl värd resan och banan var mycket varierad och kuperad. Det enda minuset var att stallarna var så heta så man knappt orkade vistas därinne, så nästa gång ska vi ta med material till en utehage/box. Annars var det super att man hyrde campingvagn och box på tävlingsområdet, det var fest kvällen efter tävlingen och dessutom var det strålande vackert väder, bara en sån sak! ;-)