Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åhh boppa det sa vår gamla stallägare när hästarna skulle skita. Nostalgi.Euped - EU-moped
Tumtar - tumvantar
Boppa - prutta
![]()
Och som flera nämnt: impregnerad som i imponerad men lite ironiskt.
Lustigt! Vi bor i en grannkommun. Kanske nåt lokalt fast vi inte fattat det?Åhh boppa det sa vår gamla stallägare när hästarna skulle skita. Nostalgi.
Är du från Piteå?Gatt, som i "Jag gatt/Jag var tvungen", så långt ifrån ordets rätta betydelse.
Tja, hon lärde ungdomar från Tibro och Skövde att rida i över trettio år så det kan ju komma från henne.Lustigt! Vi bor i en grannkommun. Kanske nåt lokalt fast vi inte fattat det?![]()
"veckovill" och "dagvill" finns ju men då är det inte vild som åsyftas utan snarare vilsen.Tidvild? Är det bara jag som använder det?!
Som exempel:
”Vi lär åka nu om vi ska hinna!”
Oj, är klockan redan så mycket, jag är alldeles tidvild!
"veckovill" och "dagvill" finns ju men då är det inte vild som åsyftas utan snarare vilsen.
skulle väl gissa det, kanskeJa, men just tidVILD har jag växt upp med, mormor sa ofta det,med betoning på D, jag har hela tiden trott att det var när klockan rusat (rusat vilt?) iväg. Men det kanske bara var hon som tagit det fel från dagvill?
Infkuencertortellini?! Vad är det?
Klart man hoppar in i duschen, vad gör man annars?
Upplänningen här räcker upp handen ^^ säger dock inte kluppit eller klöpp, däremot lös istället för lyste och tröck istället för tryckte.