Era åsikter om ponnyras till körning!

Sv: Era åsikter om ponnyras till körning!

En sele som du har till en standardshettis går ofta att ha till WM. Möjligt att du får köpa till en extra gjord. Jag ska själv köpa ny sele, men eftersom den sys för hand i Sverige så tänker jag be dem göra den lite flexibel, så att den även kan tänkas passa en mellanstor b-ponny (WM är ju max 122). Har hittat uppfödaren jag vill köpa WM hos, så det är bara att hoppas att jag faller för något av fölen som kommer till våren.

Ja, har velat ha en WM i flera år och nu verkar det som att det äntligen blir av.

Du kan inte tänka dig en new forest, connemara eller något i den stilen?
Jag har försökt komma överens med 5 st individer New Forest de senaste åren (visserligen var 4 av dem släkta med varandra) men kan inte rekommendera rasen för körning. Welsh, WM och Welsh korsning har jag god erfarenheter av. Mitt senaste projekt är New Forest/Welsh korsning ;) Vi ska se hur det går till :D
Connemara har god rykte ....

Va' bra!! Kanske jag borde prata med någon som har lyckats och få tips ;)
Det är säkert "person"kemi som inte stämmer :(

Nja jag vet inte riktigt om jag är sugen på nån av dom... Men just nu är det WM som jag snöat in på. Har hittat en som jag verkligen blivit förälskad i och hur gör man då! Det var ju inte nu jag skulle köpa häst! Får ta och leta upp varenda liten grej som kan säljas på tradera så jag kan skrapa ihop det hahahaha :D

Nja jag vet inte riktigt om jag är sugen på nån av dom... Men just nu är det WM som jag snöat in på. Har hittat en som jag verkligen blivit förälskad i och hur gör man då! Det var ju inte nu jag skulle köpa häst! Får ta och leta upp varenda liten grej som kan säljas på tradera så jag kan skrapa ihop det hahahaha :D

:rofl:
Det är nackdelen det där när man sitter och dregglar på annonser,
rätt som det är hittar man liksom den där :love:

Själv fasar jag lite att ett av stona som mitt hingstskrälle är betäckt med, ska få ett stoföl.
Jag kommer ha hysteriskt svårt att hålla tassarna borta i så fall.
Fördelen är att jag vet att karln kommer vrida nacken av mig helt om jag ens för det på tal :angel:

Då kanske du tar den framför näsan på mig! ;)

Det betvivlar jag starkt. Jag har lusläst varenda annonssida och haft kontakt med uppfödarna i Sverige och Danmark, plus att jag haft annons inne. Ändå har jag inte hittat rätt häst. Men jag har med största sannolikhet råkat på din blivande häst på något av dessa sätt :)

Ingen som har några erfarenheter av exmoor eller dartmoor?

Det finns en jättefin godkänd dartmoorhingst i Docksta/Ullånger som du kanske kan hälsa på? :idea:

Jasså, vad heter handå, kanske man kan söka fram han på internet :) Nån du känner eller?

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 924
Senast: Solis
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 142
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 949
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka