linnsan

Trådstartare
vad gör ni med dem..vad kan de och gärna även gärna en bild + lite annan fakta kring som ras, vilka den är efter m.m
min pålle:
arabhingst som heter smokey köpte honom v.18 och var då helt ohanterad..han kan ledas, gå lös när man är ute och rider i skogen,
lyfta hovarna, stå uppbunden, bli duschad, gå som handhäst och man kan röra honom överallt:)
han är e: jeenial och u:zamirasha
ska se ifall jag kan fixa en bild sen senare:smirk:
 
Sv: era 05:or

vi håller på att få bukt på honom, könsmogen och sjukt kaxig...vi promenerar med honom, borstar, kratsar hovarna, har börjat med lite longering, det vanliga stanna, backa tänket...ja lite sånt :)
 
Sv: era 05:or

{C00366F3-8913-4334-91CE-C59A24697B59}.jpg


Jag har en egenuppfödd connemara. Cassiopeia Nova. E:Rooar RC 86 U:Brolötens Cinnabar- Finney Master RC 41.
Hon är tränsvan, hoppar över allt man ställer fram, går på promenader så gott som varje varje dag, last- och åktränad, går i princip att göra vad som helst med :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: era 05:or

den sociala och miljöträningen är AO för en 1-åring.
har själv en busig nordsvensk på 1 år
skog o mark!
hästens kommande utrustning är också bra att hantera vid och runt hästen.
Att följa med andra ryttare på kortare turer såväl som i skog sompå banan!
 
Sv: era 05:or

Hej hej.
Min 05.a har jag bara haft i fyra veckor och allt är jätte nytt så vi håller mest på att bekanta oss vid varandra.
Hon har varit trixig att få tag på ihagen men tror de beror på att hon inte känner mig för nu går det bara bättre och bättre :angel:
Till hösten när det blir installning kommer jag nog börja liter mer med att vänja henne vid bett, täcken osv (hon ska självklart inte ha täcke än men bara så hon vänjer sig :) )
Ska blir spännande att se vad de blir av henne.
Hon är försten ett halvblodssto efter Akribori-Marwin
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 790
Senast: Görel
·
I
Hästhantering Hur tränar ni era 1åringar ? Tog hem en 1åring i tisdag. Har mest tagit in henne i stallet och borstat henne. Lyft hovar osv. Ska...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 694
Senast: Mauthoria
·
F
Träning Hejsan! Har en ny liten kille, på ett år, och behöver tips och hjälp med lämplig/viktig träning. :idea: :) :bow: Vad skall man...
Svar
1
· Visningar
2 334
Senast: cafu
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 591
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp