Er sista måltid?

Thera

Trådstartare
Tänk er att ni blivit dömda till döden och därför får möjlighet att komponera en 3-rätters middag med dryck som kommer att bli er sista måltid.

Vad hade ni valt? :)

(Och strunta i det praktiska, vill ni ha mormors köttbullar trots att hon är död sen länge så går det helt magiskt att ordna..) ;)

Förrätt: Toast skagen, med den smaskiga skagenröran jag fick när jag var ute på nån ö utanför Gbg.

Varmrätt: Pasta Roma. Skitlöjligt, var typ ett halvfabrikat som fanns förut. Man tillsatte köttfärs själv, medan pastan och själva tomatsåsen var torrt/pulver. Så SJUKT gott och går inte att få tag på längre. :(

Efterrätt: Cheesecake från Ruby Tuesday.

Dricker till allt detta kopiösa mängder av den soft drink som serveras på Ruby Tuesday, förmodligen den med jordgubb... :d

Fasiken nu blev jag sugen på att åka till NY igen. :love:

Påmind i ett tidigare inlägg, min pappas pannkakor. Han "sjöng" en liten truddelut när han hällde ut smeten när jag var liten, de smakade mycket bättre då :D :d
Efterrätt skulle jag nog vilja ha massa nybakad, fortfarande varm, kladdkaka med vaniljglass.

Å andra sidan, skulle jag vara dömd till döden skulle nog min aptit vara nere på noll :crazy:.

Jag kan inte svara. Mitt hjärta går nämligen sönder lite varje jag ser "den sista måltiden" för jag tänker på den mentalt funktionshindrade killen i Amerika som sparade efterrätten i sin sista måltid till "senare"...

Blodpudding, bacon och rårörda lingon i absurda mängder.
Den maten är som cement, man mår inte bra efter en rejäl portion. Tänk att få äta massor utan behöva genomgå efterspelet!

Jag skulle kunna tänka mig en repris på matvandringen som jag gick i Rom i somras. :love: Men då blir det lite fler än tre rätter. Men om bara pizzorna hos Marco Forno Roscioli och gelaton ingick, så skulle jag dö lycklig. Mycket lycklig.

Jag hade nog bett om en stor burk surströmming, inte för jag uppskattar det utan för att jävlas. :yuck:
Sen hade jag nog svalt ner ett glas med lämplig syra så den/dem som skulle uträtta avrättningen blev uppsagda för att uppdraget misslyckades. :devil:

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 132
Senast: KesoNeso
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud