Er mest perfekta ridskolehäst

Zondell

Trådstartare
Bilder TACK!

På er mest perfekta ridskolehäst. Skriv namn, födelseår, ras, stam och hur länge den jobbat + bild (gärna uppställd från sidan).

Lite nyfiken på hur den ser ut exteriört :d

Sv: Er mest perfekta ridskolehäst

skywalker_h.jpg

Börjar med min bästa gullis och trognaste arbetskamrat :love:

Då måste jag ju nämna vår Winnie.

Född 1986, kom till Sverige 1989 från Irland.
ca 155 i mankhöjd och okänd stam av cobmodell

Han var ridskolehäst på ridskolan där jag jobbade och var i mitt tycke (och säkert många andras) den perfekta lektionshästen.

Han kunde ge något åt alla såväl den nyaste lilla pyttenybörjaren till den mest rutinerade. Alla vart glada när de fick Winnie.

Snäll, pigg och arbetsvillig.
Det är en riktig pärla som numera är pensionär sedan några år tillbaka.

winnietou1.jpg

Den enda uppställda bilden jag hade på datorn.

ImageShow.aspx

Ryza, står på SURF i Umeå.
Den mest perfekta ridskolehäst jag någonsin träffat av alla de hästar på de 4 ridskolorna jag ridit på.

f. 1998 Halvblod okänd härstamning ca 155cm mkh

Enormt snäll att rida, känslig men inte för känslig. En sådan där häst som verkligen lär en rida genom att göra rätt när ryttaren gör rätt.

Vad fin men kan du inte skriva om honom också?

Skywalker f 1994 welsh sekt B e Candide u Una Lloyd (ridskoleponny hos Gävle PK) e Wärnanäs Sigill.

133 cm. Kom till min förra ridskola för inridning och köptes av min nuvarande ridskola för ca 2 år sedan.

Har kombinerat lektionsarbete med tävling i framförallt hoppning (tom plac nat Lätt A) och dressyr Lätt B samt lite fälttävlan.

Snäll, pigg, duktig och tycker om barn. Alla älskar honom och hans ryttare är alltid glada. Hoppar mjukt och fint och rör sig "lagom" i balans. Ryttarna har lätt att sitta på honom.

Det enda "felet" är att han är ganska liten. Skulle behöva kopieras i flera ex med större storlekar.

Egentligen tycker jag att alla våra ridskolehästar är perfekta på sitt sätt. Alla gör ett fantastiskt arbete!
Får väl lägga in en bild på favoriten iaf :D

Darco, f. 1997, korsningsponny, okänd härstamning. Kom till ridskolan januari 2003 och han går med alla sorters ryttare, handikappade till de mest avancerade, vuxna och barn!

DSC02160.jpg

SthlmmastareKatD_1o2.jpg

Egentligen tycker jag att alla våra ridskolehästar är perfekta på sitt sätt. Alla gör ett fantastiskt arbete!
Får väl lägga in en bild på favoriten iaf :D

Darco, f. 1997, korsningsponny, okänd härstamning. Kom till ridskolan januari 2003 och han går med alla sorters ryttare, handikappade till de mest avancerade, vuxna och barn!

DSC02160.jpg

SthlmmastareKatD_1o2.jpg

SÅ HIMLA FIN :love::love:
Alla privatryttare måste vara gröna av avund när ridskoleeleverna får rida en så fin ponny :o

Vi har många mysiga arbetskamrater på fyra ben, och en av dem som jobbar på på alla lektioner och är upppskattad av alla är tinkern Sture. Han är go o glad och går snällt med den ängsligaste nybörjaren ena timmen och springer dedan fint på tygeln med vuxenryttaren som jobbar med skänkelvikning o förvänd galopp nästa timme. Men jag har egentligen svårt att välja en - det finns många många som är kanon :)!

Nu förstod jag dessutom vem du är ;)!

Ha det!

v_sunbeam_h.jpg

Hittar här en gammal goding:

Sunbeam f 1980 New Forest e Leede´s Boy. Lektionsponny hela livet som fortfarande gör lite jobb framförallt för handikappade ryttare och nybörjare. Går man brevid en nybörjare tar hon samma gångart som mig. Tar jag ett litet extra steg fattar hon galopp ;) och väldigt mjukt och långsamt.

Lite kul att hon har varit hållbar eftersom hon fått många höga utställningspoäng och guldplaketter exteriört.

Limousine 1993 155 i mkh

Limousine är en underbar häst som kan ridas av alla, hon är känslig och lyssnar jättebra. Hon går lika fint i dressyren som hon gör i hoppningen och jag tror att hon går med i alla olika sorters grupper. Den enda nackdelen är att hon är lite nafsig när man ska sadla henne. Hon biter gärna i grimskaften då! Annars är hon snäll i spiltan.

Hon står på Borås Ridhus

Ska fakiskt tävla henne nästa söndag i hoppning :)

limousine.gif

Lycka till med hoppningen och tack för fin bild. Hästen ser verkligen harmonisk ut!

Här är den perfekta riskolehästen enligt mig. Vi har två underbara fjorningar men Alma tar ändå priset.
Fjording född 94. C- ponny. Tävlad upp till LA hoppning. Gör tex byten, sluta, öppna som ingenting. Är otroligt snäll mot alla stora som små. En helt otrolig Ponny:love:

Ser ju verkligen ut att vara en ärtig fjordning. Elegant och inte det minsta framtung. :love:

Lycka till med hoppningen och tack för fin bild. Hästen ser verkligen harmonisk ut!

Tackar! :) Var så lite så, man måste ju skryta lite om sina favoriter :angel: Iochförsig är hon inte den enda favoriten :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka