Sv: Equiterapeut
jag har en toppenbra massör till min häst, han har hjälpt mig massor och vi har fått bukt med mycket så han har hela tiden förbättrats och utvecklats, kroppen har blivit helt otroligt fin.
ET och folk som knackar och knakar i hästarna är jag lite lite rädd för, nålar och laser etc kan jag tänka mig men jag vill inte att det ska knycklas och knäckas, det känns för risky för mig. snedheter är ofta något man själv som ryttare måste åtgärda hos sig själv annars kommer problemen bara tillbaka hela tiden. spelar ju ingen roll hur många gånger man tar ut någon som rättar till hästen så länge man själv fortsätter att vara sne och bidrar till att hästen får kompensera det.
jag är otroligt nöjd med min massör, han används av iaf en av våra landslagsryttare som helt gått ifrån allt vad ET o.s.v. heter för denna massören är helt enkelt mycket bättre, det handlar ju om att få mjuka och ospända hästar, det han föreslår (t.ex. jag fick varje gång jag tyckte något inte stämde peta in vänster bak under hästen) funkar alltid, hans rekomendationer slår aldrig fel. jag är otroligt imponerad av honom och han förklarar bra och lyssnar.
har haft andra massörer förrut men aldrig upplevt att de är ens i närheten av vad han kan eller gör, han är bara så bra!