Sv: Equiopat

Massage för hästen, vad de sedan kompletterar sina behandlingar kan vara olika. Elektroterapi, akupunktur osv.

Men i grund och botten är det massage som de använder? Phu det är så många benämningar på alla som sysslar med hästvård och rehablitering så jag blir alldeles snurrig.

Om man har en häst som är sned i bäckenet, vart ska man vända sig då?
Gör massage nytta eller är det kiropraktik som gäller?

Ja nu vet jag att metoden anses som djupgående, men många av de verksamma massörer jag känner har djupgående massage utan att ha en speciell benämning för det. De kallar sig rätt och slätt massör på häst, eller bara massör.

Hej:)

Jag har haft ute olika massörer och jag måste säga att jag tycker det är STOR skillnad på den "vanliga" massören och equipaten. Jag fick nyligen en prova på behandling gratis och redan efter den gången var det världens skillnad på min häst..och det var en elev som bara gått första året. Hur bra blir de inte när de är färdiga sen då:d!! Det beror givetvis mycket på människan bakom terapeuten också inte bara vilken utbildning de har gått.

Min D-ponny har varit på besök hos en equiopat för två veckor sen. STOR skillnad! De gjorde böjprover osv. På min ponny så gjorde dem akupunktur... Fick Väldigt proffsig hjälp :)

Jag undrar också vad det är för skillnad på Equiopat, Equiterapeut och Hästfysioterapeut. Finns så mkt olika titlar...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Någon som pluggat till/jobbar som equiopat? Hur ser arbetsutsikterna ut? Löner? Kan det vara en värd investering om man vill jobba med...
Svar
2
· Visningar
571
Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 049
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Kan börja med att säga att jag inte låter någon som inte är legitimerad behandla mina hästar, jag är stammis hos både veterinär och...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 854
Senast: Vassi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka