B
borsalino
Någon här som vet vad en cert. equine dentist har för utbildning. Får de verkligen operera bort vargtänder, tror jag vet svartet men är intresserad av vad ni har för erfarenheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Iom att jag samtyckte till ev beh antar jag att jag måste betala.Skall man betala om för ett olagligt utfört ingrepp?
PL
Du kan fortsätta ringa alla förbund som finns. Men du betalar det utförda arbetet snarast!
gulan
Om de frågade ang tandläkare och det visade sig vara något annat kanske du ska kräva dem som frågade dej på pengarna och hota med anmälan också. Om de inte sa som det var från start ang titeln.
Vad händer om ngt går fel när denna "Cert. Equine Dentist" behandlar?
Jag har ju anlitat en sdn. Han arbetar ALLTID med veterinär.
Nu har jag pratat med Christina Arosenius på Sveriges Veterinär Förbund.
Iom att hästen har bedövats, är det ett lagbrott. Vill jag gå vidare så är det polisanmälan som gäller.
Om något skulle gå fel, finns heller ingen ansvarig person att ställa till svars, och det är också tveksamt om ev försäkringar täcker.
Nej varför tror du det? MEN jag tycker att äger man djur ska man ha så pass mycket kött på benen att man tar reda på hur saker och ting ligger till. Jag tycker det är fuktansvärt oansvarigt att ge tillåtelse per telefon att "någon" får undersöka och min häst!! Och jag skulle överhuvudtaget inte låta någon undersöka eller behandla mina hästar om jag inte själv var med om jag inte själv ringt och ville ha en tjänst -även om det är en utbildad vetrinär med allt i "ryggen".Vem är du? "Tandläkaren"?
Ja det är det. Ska vi gissa att det är lättare att strunta i att betala och strunta i att polisanmäla?Detta är en verksamhet som behöver en fällande dom.
Polisanmäl o bestrid fakturan.