Fiorano

Trådstartare
Någon som provat detta tillskott? Ska ju verka lugnande på stressade hästar-men fungerar det verkligen? *mycket nyfiken*

Sv: EquiCalm

Inte det men vi har Innerbalance, det enda av alla prep jag provat som hjälper....

Jag har testat Tempralax, det funkar!

Har även provat Cavalor calm det var jättedyrt och funkade inte..

Örtblandingar med vändelrot, järnört och kamomill har också bra effekt.

Vad innehåller EquiCalm??

Det enda jag kommer ihåg på rak arm som det innehåller är nåt som heter L-tryptofan... Har ingen aning om vad det är...

Det enda jag kommer ihåg på rak arm som det innehåller är nåt som heter L-tryptofan... Har ingen aning om vad det är...

Etter hva jeg vet er tryptofan på dopinglistene. MEN!! HEsten produserer selv tryptofan i kroppen, og da er det umulig å spore tryptofan i dopingtester..

Jeg har prøvd noe som heter HumaVet Calmitan (oralpasta, men er også i pulver), inneholder tryptofan, fungerte virkelig på mitt stressa fullblod:D

L-tryptofan är en aminosyra.

Jag har använt det på mitt gamla sto som var het som en Aga-spis. På henne fungerade det bra och hon fick mer ro att lära sig nya saker.

Jag har testat Tempralax, det funkar!

Har även provat Cavalor calm det var jättedyrt och funkade inte..

Örtblandingar med vändelrot, järnört och kamomill har också bra effekt.

Vad innehåller EquiCalm??

prova "cavalor calm" tillsammans med "cavalor take it easy". take it easyn är bättre, cavalor calm tycker jag fungerar bäst på lite spända och tittiga hästar för att coola ner, medans take it easy lugnar ner lite hetare hästar :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: AbCdE
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
385
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 923
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 785
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar