Epilepsi-vanligt bland retrivers?

Mirre

Trådstartare
Hade en diskussion med svärföräldrarna helgen om detta då dem nyligen tagit bort sin labbe pga av EP. Även deras förra labbe (båda tikar) togs bort pga det. Har träffat en golden (hane) med samma problem.

Är det en vanlig åkomma bland just retrivers?
Eller är ovanstående bara tillfälligheter?

Sv: Epilepsi-vanligt bland retrivers?

Hade en diskussion med svärföräldrarna helgen om detta då dem nyligen tagit bort sin labbe pga av EP. Även deras förra labbe (båda tikar) togs bort pga det. Har träffat en golden (hane) med samma problem.

Är det en vanlig åkomma bland just retrivers?
Eller är ovanstående bara tillfälligheter?

Så vitt jag har förstått är det inte så ovanligt bland retriver raserna. Är dock inte så insatt, men har en kompis med en golden som har EP.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
862
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
834
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 329
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka