A
Ankiz90
Hej. Jag har ett envist varmblod på 17år på foder och jag har haft han i ett år. Han var hur snäll som helst dom två första månaderna men sen har han blivit helt knäpp. Han började med att springa ifrån mig i hagen och sen puttade han in mig i väggen. Sen har han bara blivit värre och värre med att börja sparka mot mig i hagen och galopperar i full fart mot mig. Jag är ju rädd för han nu, han var ju inte alls så föut och jag gör så som han har blivit omskött förut. Jag liksom kan bara inte förstå. I sommras i juni/juli började han sparka bakut och jag trodde att det bara var glädje skutt men det är det inte längre. Han sparkar bakut hela tiden och jag rider han ca. 4-6ggr i veckan. Han har vart jätte nära att få av mig från ryggen flera gånger men jag har suttit kvar för glatta livet. Min utrustning är det inget fel på. Jag har kollat om det kan vara något som skaver eller gör ont men inget. Han har haft ont i ryggen men det är borta nu för ett bra tag sen. Han älskade att hoppa förut men helt plöttsligt en dag började han stegra lite smått och försöka slänga av mig när jag skulle hoppa.. Min mamma och pappa vill inte lyssna ett skit heller. Dom säger typ: Nej då, det är ingen fara. Han tar bara några glädjeskutt. Det är inget att vara rädd för. Men jag är ju rädd för han lite grann. Jag kämpar och kämpar men känner att jag inte klarar av att hålla på längre men jag måste kämpa för det är mitt ändå sätt att få rida. Jag behöver verkligen ridningen som något lungnade och roligt! Jag älskar att rida men inte på en halvgalen häst som jag kan dö när som helst med. det är bara så svårt för dom att förstå att jag är värd något bättre en ett varmblod som försöker slänga av mig. Det är bara mig han gör så med också. Jag har tävlingsabitioner och vill ha ett intresse men jag har gjort allt för att försöka rädda det jag har jusst nu. Men det verkar inte funka alls. Det handlar om mitt liv. Jag har enkligen fått en häst men sen blir det såhär, guud! Mitt liv tillhör hästar!
Hjälp mig snälla och skriv om ni har några råd om hur man får en häst att sluta sparka bakut och dumma sig. Jag tappar snart intresset för att rida när jag inte kan få rida på en häst som inte bråkar med mig så fort jag säger åt honom att göra någonting.
Kram
Hjälp mig snälla och skriv om ni har några råd om hur man får en häst att sluta sparka bakut och dumma sig. Jag tappar snart intresset för att rida när jag inte kan få rida på en häst som inte bråkar med mig så fort jag säger åt honom att göra någonting.
Kram