Sv: Ensamstående med häst
Jag blev ofrivilligt ensamstående förra året, med två ganska små barn. Jag hade då en häst som var inhyrd hos en kompis, och det gick fint då jag kunde ha med mig kidsen dit.
Idag har jag fem hästar, mina två barn och jag bor på landet i en stuga med tillhörande mark och stall. Det gör det väldigt mycket enklare att sköta djuren när de finns hemma. Mina hästar går ute dygnet runt, de har en stor hall att gå in i, en lite mindre storbox och så kan de minsta ponnisarna gå in i stallet i de boxarna där om de vill.
För att få det enkelt har de storbal i hagen, jag har alltid 2 st 300kgsbalar öppna, så alla får mat och inte behöver bråka vid balen. Vatten serveras två gånger om dagen uppe vid mitt hus, men det ska ändras på så de kan få vatten dygnet runt. En thermobar eller två tänkte jag ställa dit, då slipper jag det eviga bärandet, i dag bär jag 120 liter vatten morgon och kväll. Mina kids sitter då inne och ser på en film, eller så hänger de på mig ut.
Jag har turen att ha en kille som kör ut höbalarna i hagen åt mig, han levererar några stycken i tagen, och så behöver jag bara öppna när det är dags fö det.
Tillsynen av hästarna löser sig självt, då de går i en hage som går runt huset, jag ser dem från nästan alla fönster
Förutom vattnet är det ganska enkelt liv med djur och barn just nu