Ensamjobb-för och nackdelar?

Det var mitt drömyrke och något jag var helt inställd på att bli :love: Tänker fortfarande på det ibland, om det skulle kunna va nåt nån gång. Men jag tänke när det begav sig att intagningsproven var för svåra, dock föll det på att jag tyckte det skulle bli för svårt att ha djur. Så jag skaffade ett yrke där jag finns hemma varje dag, om än olika tider på dygnet.
Det var mitt drömyrke och något jag var helt inställd på att bli :love: Tänker fortfarande på det ibland, om det skulle kunna va nåt nån gång. Men jag tänke när det begav sig att intagningsproven var för svåra, dock föll det på att jag tyckte det skulle bli för svårt att ha djur. Så jag skaffade ett yrke där jag finns hemma varje dag, om än olika tider på dygnet.

Lokförare är inte synonymt med att vara borta en vecka i sträck 😁
Jag är ombordare och är hemma varje dag, har hund, katt och häst i tävlingskondition.
Våra förare har samma arbetstider som oss ombordare :)

Lokförare är inte synonymt med att vara borta en vecka i sträck 😁
Jag är ombordare och är hemma varje dag, har hund, katt och häst i tävlingskondition.
Våra förare har samma arbetstider som oss ombordare :)

Jag funderade kring detta för 12-15 år sen. Jag tyckte då att det verkade mer som regel än undantag att en fick räkna med att ha några bortadygn per vecka. Iaf om en ville ha jobb där jag då ville bo, i övre norrland. Jag var mest inriktad på att köra gods, då det verkade lite lugnare på nåt vis.

Jag funderade kring detta för 12-15 år sen. Jag tyckte då att det verkade mer som regel än undantag att en fick räkna med att ha några bortadygn per vecka. Iaf om en ville ha jobb där jag då ville bo, i övre norrland. Jag var mest inriktad på att köra gods, då det verkade lite lugnare på nåt vis.

Gods är lite annorlunda såklart.
Hos oss är det lugnt, man måste inte köra på stambanan 😁

En till fördel och nackdel är att man kan vara på jobbet fast man på annat jobb fått sjukskriva sig. I alla fall som egen. Kan då anpassa, fördel men inte vara borta helt, nackdel.

Jag kan aldrig sjukskriva mig helt. Men däremot fördela hur jag vill på dagarna och på så sätt anpassa när jag är sjuk. Funkar för det mesta men jobbigt ibland.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
785
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 246
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 465
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar