Ensam semester

Magiana

Trådstartare
I år vill jag inte semestra med sambon längre. Nu jobbar jag på att hitta ett eget boende och bli singel, men jag har börjat fundera på vad jag ska göra på semestern som jag har i juli.

Jag gillar att resa runt i landet och titta på vackra platser. Jag vill främst se mycket natur och trädgårdar. Ett besök hos syrran i Skåne skulle också vara trevligt. Förut har sambon och jag tältat oss igenom landet och förra året hade vi husvagn med oss på några turer.

Nu kommer den stora haken (eller ska jag säga hakarna). Jag är fortfarande inte så pass frisk från min panikångest att jag tror mig klara en längre resa själv. Sen har jag en för liten bil numera för att kunna dra husvagnen (som jag äger). Bilen saknar dessutom dragkrok i dagsläget.

Jag kan ordna en dragkrok till bilen och byta husvagn men så var det det där med ångesten. Om jag inte hittar något trevligt sällskap som vill hänga med, vad gör man då på semestern? Förslag? Min komfortzon är inom ca 2 mil hemifrån.

Sv: Ensam semester

Oj, hur ska jag hitta dessa trevliga människor som bor på ställen längs hela vägen till Skåne (eller någon annanstans)? 2 mils komfortzon är verkligen inte mycket och det är fortfarande en viss utmaning för mig att åka på motorvägen till stallet efter jobbet. Jag har bara gjort det 3 gånger hittills.

Edit: Sträckan från jobbet till stallet är nästan 4 mil, varav 3 går på motorväg.

Senast ändrad:

Nej. Jag hade en men hon är död sedan några år och jag ska inte ha någon ny. En hund kan heller inte ersätta en människa för den kan inte köra bilen om jag plötsligt mår dåligt.

Hm, kan man annonsera på blocket (el. motsv.) efter resesällskap...? Verkar vanskligt.

I år vill jag inte semestra med sambon längre. Nu jobbar jag på att hitta ett eget boende och bli singel, men jag har börjat fundera på vad jag ska göra på semestern som jag har i juli.

Jag gillar att resa runt i landet och titta på vackra platser. Jag vill främst se mycket natur och trädgårdar. Ett besök hos syrran i Skåne skulle också vara trevligt. Förut har sambon och jag tältat oss igenom landet och förra året hade vi husvagn med oss på några turer.

Nu kommer den stora haken (eller ska jag säga hakarna). Jag är fortfarande inte så pass frisk från min panikångest att jag tror mig klara en längre resa själv. Sen har jag en för liten bil numera för att kunna dra husvagnen (som jag äger). Bilen saknar dessutom dragkrok i dagsläget.

Jag kan ordna en dragkrok till bilen och byta husvagn men så var det det där med ångesten. Om jag inte hittar något trevligt sällskap som vill hänga med, vad gör man då på semestern? Förslag? Min komfortzon är inom ca 2 mil hemifrån.
Du kan ju parkera på campingen :)

Ok.

Låt oss då bli praktiska. Do it the Buke-way.

Vilka landskap åker du igenom för att nå Skåne? Vilka avstickare kan du tänka dig göra?

När vi vet kan hugade bukefalister PMa dig och erbjuda sig bli värdar, guider och sällskap på sin del av din rutt.

:)

Tråden är ett år gammal, det är Gammeln som inte tycker att han fått tillräckligt med uppmärksamhet på senare tid.

Haha, men jag tror inte de kan kvalificera till ett körkort :p

Tråden är ett år gammal, det är Gammeln som inte tycker att han fått tillräckligt med uppmärksamhet på senare tid.

Det är absolut sant, men jag ska nog ha semester i år också. Förra året blev det en katastrof.

Situationen är ju likadan i år, förutom att jag faktiskt är singel nu. Men jag tänkte testa att göra lite dagsutflykter (kanske t.o.m. över en helg) i vår för att testa gränserna och se hur långt jag skulle kunna palla att åka. Men det blir ju till att tälta eller sova i bilen om jag ska sova borta. Kanske får bygga något slags "förtält" till bilen där man kan laga mat. Det är nämligen inte så kul annars att laga mat ute om det regnar. (Har provat det.)

Om det inte blir någon resa så får jag väl se till att få tag i en häst som jag kan rida under semestern.

Du kan ju alltid anmäla dig på någon sorts kurs eller liknande i närheten så slipper man hela problemet med att vara ensam (om det nu är det som är själva problemet) men kommer ändå iväg lite. Gick en kurs i skogsbruk för ett tag sen som var rena semestern. Bodde jättefint vid en sjö och lallade runt i skogen och tittade på träd halva dagarna och åt god mat andra halvan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 104
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30