jag har inte heller några problem med paragrafen.men jag vet många andra som täckar till förbannelse.på hästar som igentligen inte behöver täcke.och dom täckar med anledningen att alla andra i stallet har si och så mycket täcke på sina hästar och därför måste ju deras häst oxå ha det.Någon tanke på individen finns lixom inte och så undrar dom varför hästen får regnskållor mm som följd av ett täckande som är helt onödigt.
Min häst är helklippt och går ute med ett 200g utetäcke och har inne ett tunt våffeltäcke med botryggstycke dit sytt .utomhus är det för närvarande +1 och i stallet är det ungefär samma temp.han mår prima och är då ändå ganska väderkänslig.Han står på fri tillgång med grovfoder och det gör antagligen väldigt mycket.Jag begriper inte de som sätter på sina hästar först ett 400 g inne täcke och sen ett till lika tjockt utetäcke över det oavsett vad för väder det är så mycket kläder har inte ens eskimåerna på sig..men det är ju vinter brukar man få till svar som anledning när hästen leds ut till hagen med 2-4 täcken på sig. :smirk:
Herregud vi bor inte på nordpolen