Engelska täckesstorlekar?

Mia_R

Trådstartare
Jag funderar på att skicka efter ett par täcken från England, men hur stort är 145, 150 och 155 i deras? :confused:

När jag skulle skicka efter täcke från England så mailade jag och frågade hur dom mätade sina täcken. Jag är inte till 100% säker men jag har för mig att det var från bogen och bak och inte som vi från manken och bak. Men för att vara på den säkra sidan maila dom och fråga. För storlek 135 cm skulle vara som till en ponny.

Jag har en engelsk hästkatalog och i den så förklara dom att man mäter från baklåret där täcket slutar till mitt fram där man "knäpper", men det kanske man inte gör på alla ställen i England.. :confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
865
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?