Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Anledningen till att jag låter mitt sto bli så "fet" är för att hon är dräktig på dygn 204 på bilden.
Vad beträffar den andra hästen så är det ett 9 månaders föl, som i mina ögon inte är i närheten till att vara "fet", utan är i jättefint hull.
Men... alla tycker vi olika, så om du vill kalla mina hästar feta så varsågod! :D

Min är två år och går på lösdrift med fri tillgång till grovfoder. Han har inte varit speciellt tjock innan vintervilan som han har nu fram till den 25:e. Tror inte att det bli några större problem att få honom i trim sedan, bara han får börja att jobba lite igen. (Han breakat i 8 veckor efter inridning och inkörning.)

Därav oroas jag inte över att han har gått upp i vikt nu.

+ Thunder

hellre lite å ta av än behöva fodra upp som en galning... är så nöjd med min "tjockis" nu jag med :D

Jo, det håller jag med om, efter att ha haft ett antal svårfödda och nervösa som kunnat stressa bort en 40 kg på en hoppträning, typ..

Men, samtidigt vill man ju inte att det ska bli följdsjukdomar (fång och EMS är väl de jag i första hand tänker på..) så Calle ska ner i vikt här bara vi sätter igång igen. Men jag tycker inte att det är konstigare att han går upp i vikt nu än när han hade sommarvila. :)

Absolut!
Dessutom så ska det gå ganska långt innan en häst faktiskt blir fet.
Under alla år har jag endast haft en häst som verkligen blev fet så det kunde bli farligt, och det var på ett sommarbete med väldigt mycket klöver.
Sen kan man ju undra vad som anses vara "normalt" i vissas ögon om mitt dräktiga sto och föl anses vara feta ... Nåväl :)

Jag hade ingen aning om att ditt sto var dräktigt. det framkom inte utan ni pratade om hästar som älskade mat och var välgödda, så utifrån bilden drog jag slutsatsen att det var det det handlade om och att hästen var fet pga det.

ditt föl har jag öht inte addresserat, men jag skulle väl såklart ha tydliggjort att det var stoet jag menade. Trodde det var uppenbart men tydligen icke :D

Jag har själv en jättelättföd sak (fullblod) och jag får passa honom faktiskt mest året runt så han inte lägger på sig för mycket vilket han lätt gör. Är ju inte bra för dom att bli för tjocka.

*kl

Jag har låtit flera av hästarna gå på lina idag (och har således kunnat ha mjukisbyxor på mig i stallet hela dagen :banana: )

Dock bara en som går så snällt på lina att jag kan ta kort,

Lilleman

1507093_10152044410461676_1878285507_n.jpg

1507667_10152044411616676_1520022272_n.jpg

du har så många att jag inte kan hålla reda på vilken som är vilken :P

ser trevligt ut. har du inspänning mellan frambenen och till "näst översta" på gjorden?
Är det där alltså den som heter typ GG? :P

Graman som går mellan frambenen upp till översta ringarna :) Har bara fyra ringar på denna gjord. Den gjorden jag har med massa ringar är i stl full, så den är för stor för alla blodisarna :D Samma sak med chambonen, som jag faktiskt helst longerar med.
Så är det att vara i världen mellan ponny och full ;)

Lilleman är GG, den snälla vänliga som vem som helst kan rida (sålänge man inte rider på ngn galoppsträcka :angel:...)
Stella är den lilla bruna e. Streetlight och Rejsa är den nyaste i gänget, den svarta :)
Resten är inte blodisar, o ska väl eg inte få nämnas i tråden öht :o

Senaste bilden på Pellefjant

på fredag ska vi iväg och löshoppa, han är ju inte hoppad på hela hösten så det är dags att sätta igång nu. Blivit lite väl mycket dressyr senaste tiden. Men det är fantastiskt kul! :o

Ah vad roligt! DEn är efter min familjs hingst och uppfödarna bodde bara 2km bort från oss när hon föddes :D

Vad ska du ha henne till? Ser fram emot uppdateringar!!

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama