Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Hur menar du då? Att fb är spärrat på datorn?
Synd :( Jag har så svårt att ex lägga upp bilder här...
Ja ja. Ingen ide om jag blir själv i en grupp :'(

Jag fick en tråkigt besked i natt.

E-t såldes i april 2013 till en tjej inte långt härifrån. De passade jätte bra tillsammans och vi var så nöjda över att ha hittat en ägare där allt kändes bra.

E-t har haft lite problem med tänderna så jag skulle bara skriva och fråga hur det gick med det. Och får veta att hon blivit akut sjuk några dagar innan jul och fick tas bort. Mitt hjärta brast och jag grät mängder. Det vackraste fullblodet jag sett, den hästen som hittade på så mycket knasiga grejer som vi skrattade åt i timtals finns inte mer. Hon fick nästan 10 år hos oss. Men inte ens ett år hos sin nya matte som allt funkade så himla bra med :(

Men nej vad sorgligt :(
Kul ändå att hon fick det bra sin sista tid å hos dig har hon ju alltid blivit väl omhändertagen!

Här kommer en härlig bild på två av våra fullblodsgossar -13

03f25891-9f01-4bc8-a25a-71c9986a5250.jpg

Åh den med pricken är E. Eishin och u. Asuncion (halvsyrra med Jimmy Mack) Den andra ser jag inte vem det är hahah det kan nog vara en Swing that Cat.... Har man 18 i en hage är det ibland svårt när man inte ser dem framifrån!

Haha förstår att det kan vara svårt.
P-A tog ju ner fel häst från walkern (och då är det vuxna hästar) han tog ner valacken Bosse (rikshäSten) ist för Poison ivy. Båda är fixar med stjärn, men där slutar likheterna tycker jag :P

Jo jag känner igen alla åringarna om jag ser dem irl. Men vi har två som är superlika. Båda mörkbruna med prick...och sen har jag satt på dem likadana grimmor också... Ser man dem i hagen så ser jag skillanden men inte bakifrån haha

Noterade för någon vecka sen att vi har en rad boxar med tio ston.... Alla utom EN är bruna utan tecken eller nåt litet vitt i pannan.... Vet inte hur vi tänkte när vi placerade dem haha Borde filma egentligen bara en massa bruna hästar box efter box haha

Stallchefens karl blandade ihop den holländska KWPN-hästen på 7 år och stallets travare på 22 år förra vintern.. Inte lätt när det är svårt. Båda bruna, men den ena tävlingsklippt och den andra lurvtuss.. ;)

Äntligen är vi igång med Calle lite igen! I morgon blir det första turen med vagn sedan oktober. Får se vad han gillar det..

Dagsformen:
version-e0c9cc44c86e26cd0c584416d832fba1

Duktig Calle!

Pratade häromdagen med han som är ansvarig för calles bror Attilas träning. jag sa att jag hade kontakt med dig. Han (som är engelsman) sa typ " she´s probably lucky, I love the head of Attila, and I guess his brother is even better. Good horse!" :)

jag börjar ana att jag inte kan rida längre...
om man tittar på den här bilden (jag som rider först) råder det väl ingen tvekan
http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/chicomeliz_zpsdd3dacff.jpg?t=1390004225

sällskap åt bebis. liiite övertaggad förhäst.... men ändå

Åh vad roligt att höra. :) jag har fått kontakt med tjejen som äger äldsta brorsan med. Han har stått på Täby han med efter vad jag förstod, och finns kvar i huvudstaden. (Han heter Luckens Caressa.) Hon berättade att hon varit med när Attila kom till galoppen, och att HAN då hette Catch the Cat (som min idag) men att namnet ändrades vid registrering till Attila, då inte Big Brown gick igenom, som var det först tänkta namnet. Jag har som plan att åka och besöka dem (Luckens och hans ägare) här i vår. Är ju roligt att se helsyskon till sin egen "bebis". :)

Jag har massor med planer med Calle i dagsläget, i år ska han få testa på terränghinder för hand, arbetas med långa tyglar, fortsätta sin klickerträning och så ska han ridas i alla gångarter. Ja, och så fortsätter vi med körningen med såklart... Och vanliga löshoppningen. Mitt största problem är att få ngt slags struktur på det hela, med tanke på att jag vill att han vilar ett par gånger i veckan med.. ;)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve