Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Åh, vad roligt!

Hon ska få göra lite allt möjligt så får vi se vad som passar oss bäst. :) Hon rör sig väldigt trevligt! Fokus just nu är att fodra upp henne och att lära känna varandra. Sedan ska hon fasas in i ridhästvärlden.

Har du några bilder på pappan? :)

Håller med Messy, det är verkligen en trevlig modell på pålle :)

Mina har haft jullov ett par dagar, och jag har passat på att stolpa hagar (första gången ever jag stolpat hagar under julhelgen).

Har inte så mkt bilder o visa, men Rejsa är en av de få som inte smakat på sitt julpynt
1488161_10152065476421676_2118649196_n.jpg

liten värld. va på middag med halva viggangänget :D

står du här uppe eller har du flyttat i landet?

Åh, vad roligt! :D

Jag bor utanför Uppsala, men planen är att flytta närmare Sthlm igen till sommaren :)

Vet ju inte hur hennes mamma såg ut men pappa brukar inte ge så mkt tecken.... Några fuxar med stora bläsar har vi dock fått :)

Mamma verkade inte ha så mycket tecken, men mormor desto fler. :)

Så länge jag får hålla i min borste får du göra vad du vill! :p

IMG_0643b.jpg

Kl:

Gott nytt år till er alla!

Calle och jag har startat med promenader för hand. :)
version-b964a22f8b916d793e0054edb3d3709c

Bara han tappar de två lösa tänderna i underkäken så kommer vi att ta tag i körningen igen. Ridningen blir om ett par veckor. Inväntar sadeln som jag har köpt, men som säljaren har varit ofantligt seg med att skicka.:rage:

Lilleman var riktigt dyr idag. Känns som han fått lite mer styrka och motivation av att mest busat i skogen.

1482778_10152075304651676_1947474336_n.jpg

Den andra två är däremot billiga. Den ena bockar tom i skritten och den andra har redig tonårstrots och tycker det är skitkul o bita tag i bettet o säga hasta la vista baby. :banghead:

KL
Råkade klicka in här...utan att äga ett fullblod! :p Däremot är min hästs morfar osv och mormorsfar osv fullblod (dock inte min hästs mamma) och tänkte mest kolla om någon annan kanske har en häst med liknande härstamning. Min hästs morfar är det "irländska" fullblodet Rhett Butler (Bold Lad-High Hat-) och mormorsfar Battleburn (Shahpoor-Sir Walter Raleigh).

Har någon kanske en häst med liknande stam eller andra nära släktingar? :D

Messy, länken funkar inte, man kommer till "my videos" på youtube. :(

Blä, jag har börjat året med en asjobbig förkylning och feber. Red ut en sväng igår och var helt slut efter lite trav. Får se vad jag orkar med idag. Han har säkert inga bakskor kvar idag, fick sätta i 4 söm igår, båda bakskorna satt fast med 2 söm. PK avslutade ju året med att få en spark ovanför knäet så han har varit jättesvullen och vi har inte gjort många knop. Dessutom tyckte hästarna att det var ett smart drag att rymma ur hagen. 10 st hästar sprang runt på gödselstacken häromdagen. Tur att de inte sprang ut på vägen iaf...

Hej på er! Vad tror ni om att starta en grupp på Facebook?
I alla fall jag är oftare inne där... :)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II