Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

*kl

Skakar lite liv i tråden igen.
Ska iväg o hoppträna för första gången på bra länge imorgon.
Det blir Rejsa som får följa med. Trots att jag aldrig hoppat ett språng med henne. Men det blir nog bra :angel:

1477751_10152031488051676_1620809085_n.jpg

Jodå, gått lite jakter o dylikt, så hoppa kan hon. Det är mest i grunderna problemen sitter, men det kommer nog. Det är ju ingen stoig eller ifrågasättande häst, utan väldigt positiv. Däremot går ju allt fooort (därav smeknamnet), men what the heck liksom.
Hon passar jättebra i det, tyvärr ser det väldigt mörkt ut på bilden, men jag ska nog kunna få till en bättre bild ngn dag.

Den ser himla härlig ut, du får hojta till när den galopperat klart ;)

Runsten.
Gick lite väl fort, hästen saknar ju dels styrka och bärighet, men hoppade rätt fint. Hinder med många bommar var läskigt, och behövde stoppas på en del, men hon hoppar ju trevligt, så förutsättningarna finns ju där. Lite mer styrka och rutin, så kommer det nog bli en jättetrevlig speedhäst, om det inte blir ft.

Här gör hon det hon gör bäst
http://www.youtube.com/watch?v=z_6y3au7Inw

så himla skönt ljud på vissa banor... å det var fan inte hårt i mål haha...

här vinner min

å här lekte vi i somras (medveten om att jag borde ridit längre in men vågade inte styra om hon skulle gasat iväg... :p hon var inte känd för å vara lätt å hålla på banan om man säger så :D

Åh, Flashbacks! Jag var där vill jag minnas :)
Jag tyckte alltid hon var så snygg i sitt lila träns, så jag köpte ett till Grisan också

249_20946676675_8726_n.jpg

hehe så hon är inspirationskälla ;) fint på så mörk häst!!

faaaan att jag sumpade att få dressen :'(

MEN ägarna som hade henne på banan gav mig hennes Breedersplakett för några år sen!!

Blev så glad när en av dem kommenterade på en bild på min fb när de andra fd delägarna hälsade på henne här om veckan "Härligt - ni gör mig glad!"... <3

På måndag är det 9 år sedan Oki klev av McLarens gula buss i samma stall vi står i nu igen... NIOOOO år!! Å samma kompis står hon med igen dessutom...

Senast ändrad:

hehe så hon är inspirationskälla ;) fint på så mörk häst!!

faaaan att jag sumpade att få dressen :'(

MEN ägarna som hade henne på banan gav mig hennes Breedersplakett för några år sen!!

Blev så glad när en av dem kommenterade på en bild på min fb när de andra fd delägarna hälsade på henne här om veckan "Härligt - ni gör mig glad!"... <3

På måndag är det 9 år sedan Oki klev av McLarens gula buss i samma stall vi står i nu igen... NIOOOO år!! Å samma kompis står hon med igen dessutom...

Jisses vad tiden går fort. I mitt huvud är hon typ lite mer än tre :o
Visst var det hennes deläg som kom ner med morötter till alla hästarna varje fm?

Jisses vad tiden går fort. I mitt huvud är hon typ lite mer än tre :o
Visst var det hennes deläg som kom ner med morötter till alla hästarna varje fm?

Hon är 3 i sitt huvud med... hade en bockandes Oki i grimskaftet på promenaden idag B)

Ja det är de som fortfarande kommer å hälsar på henne, världens gulligaste!!! å B (tränar fd-fru) som är glad å se att Oki har det bra :)
Sist de var å hälsade på så åt Oki å sen var det slut så hon bah MEEEER å buffla å höll på haha, hon som är rätt snäll å näpen i vanliga fall.. hon frågar efter godis, hon kräver aldrig som halvblod kan göra... Å SATAN vad sur hon blev på sin kompis som också fick godis, de delar ALLT jämt å kan sticka nosen i den andres hink utan problem men nu var det faktiskt MIN GODISMATTE Å HUSSE sa Oki :D

Vet inte om den syns men här är det godistajm :D
1417506_10151763074676962_346778734_o.jpg

å här när vi lekte på täby för första gången ihop i somras
996191_10151467493171962_75821790_n.jpg

Senast ändrad:

Galoppi-pockes näsa :love: :love: :love:

Men har inte du en träningssadlarna du kunde använda? ;)

Marre maräng har ju en delägare som brukar komma med morötter till honom. Hans namn är morotsmannen (egentligen heter han Klas, men marre tycker det där med namn är överskattat... Jag är ju tillexempel lek-minin, hon som är ganska rolig...ibland)
Marängen brölar typ när morotsmannen kommer in i stallet och sedan står han och nickar mot honom och knuffar på hans händer :banghead:
"Jadå, han är en ädel löphäst, absolut... Han är inte mest intresserad av mat :o "

Fast det är väldigt fint att de verkar känna igen olika personer så väl. Marre gör ju som sin mamma och står och hum-gnäggar när jag går runt med ett stigbett i handen :D "pick me pick me pick me"

Så det finns fler fullblod än Calle som gillar mat med andra ord? ;)
Favvo i repris i ny tråd.. ;)
version-5c529196c5829e8a7f3f035126be12fd

Åh, ser härligt ut!! Har Täby öppet för allmänheten fortfarande? Vet att de hade ngn artikel om det för länge sedan.. Har alltid tänkt att ngn gång, då.....:)

Åh, ser härligt ut!! Har Täby öppet för allmänheten fortfarande? Vet att de hade ngn artikel om det för länge sedan.. Har alltid tänkt att ngn gång, då.....:)

Måndagar höst å vår :)
Jag var lite lätt nervös att hon skulle dra åt helvete med mig så jag galopperade typ bara sista 300m hehe... Men hon var så snäll å lycklig! (Som synes):D

Calle har ju aldrig gått på banan, men det skulle ju vara så grymt roligt att få komma och testa när han blir runt 4 år och mer redo för att åka lite längre turer i transporten inklusive att jobba lite. :)

Calle är ju enda renrasiga fullblodet i stallet. Vi har en med 25% fullblod med. Och denne och Calle utgör tjockiseliten i stallet. ;)

Stallchefen brukar fråga om jag inte har sett fel i passet.. Om han inte har en ardenner någonstans i ledet ;)

Oj, åren går. Visste inte ens att de separerat :o

In o leka på Täby har jag fnulat på flera gånger, men det är ju inte direkt nästgårds.

Idag har vi haft Luciaritt i stallet. Det gick lagom livat till.
Rejsa har studsat omkring som en groda, Lilleman har knappt skrittat ett steg och Stella drog om hela ledet. Två gånger.
O hunden har inte rört sig ur fläcken sen vi kom hem.

1472087_10152040373661676_750828801_n.jpg

1464013_10152040341196676_168240348_n.jpg

1476713_565246840236283_623579793_n.jpg

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama