Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Du skulle inte kunna PM:a mig vem det är som köpt honom?
Halmstad är ju nära mig så jag känner till en hel del folk där :) (och kan agera spion om du vill veta hur han har det :angel:) :rofl:

kl

Jaha då har busen flyttat till Halmstad. Känns bra faktiskt, trodde jag skulle ångra mig och va skitledsen men inte alls...vår tid tillsammans var slut helt enkelt.
Och han har hamnat hos en jättesnäll tjej som verkar väldigt mån om honom och att han ska ha det bra! Det kunde nog inte bli så mycket bättre tror jag :)

Dock har hon en månads öppet köp så håll nu tummarna att hon inte får för sig att lämna tillbaks! Orkar inte med en försäljning till...

Ja nu har jag inte mer att skriva i denna tråden (om inte pålle kommer hem igen...). Fast jag kommer nog tjuvläsa hur det går för er ändå ;)

Äh om du känner dig sugen igen så kan du hämta en hos mig ;)

Kul att se era fullblod, har blivit en riktig fullblodsälskare på senare år :)
Tänkte därför dela med mig av lite bilder på min medryttarhäst. Duktig hoppare men desto bättre dressyrhäst, fått mycket beröm för sina gångarter, framförallt galoppen (konstigt eller ;) )

19 år och still going strong!

Best Intention

F. 1993
e. Moulin - u.Chilwaria - Roman way

34ybf6h.jpg

37tdj.jpg

72wsk1.jpg

åh en Moulin-häst!! Min har Moulin som morfar :) Fast din har mycket mer fullblodshuvud.. de där ögonen, nästan lite ledsna/oroliga/ädla (på ett positivt sätt) som de kan ha!!!

Lite samma på mulen, det vita!! Syns mest på vintern på min :D

Vad roligt :)
Ja de vita är extra tydligt nu på vintern, han blir mycket mörkare då också!
Har du några bilder på din moulin-häst möjligtvis?:)

den första finns om du fortsätter med 2.png 3.png osv...
Jag kan inte kolla vad bilderna heter så jag fick chansa lite ;) (sitter på jobbet)

Det var förra året, nu är hon inte lika spinkig ;)

1.png

oki.jpg

ska leta upp en äkta mul-bild ikv, för den är rött söt :p

Jo hon har utvecklat sin trav, hon kan om man sparkar på lite ;)

Hur är din? kör du hopp eller dressyr (eller bägge?) Hur länge har du haft din?

å sen min standardfråga... krubbiter? Tror min har fått från Jalmood (pappa) men det skulle vara intressant å veta om det finns från andra sidan med :)

Hur stor?

Jag började med både och, men från början hoppade vi lite vilket han var väldigt duktig på, sen skadade han sig (=ingen mer hoppning) så nu dressyrar vi bara.
Men han har mycket bra gångarter, och han är väldigt fin och lätt att rida i form, (har aldrig ridit en bättre häst faktiskt, han slår halvbloden på ridskolan med hästlängder)
Han är i övrigt rolig att rida, pigg, glad och extremt taggad och hoppig vid galopp utomhus, en jävel på att bocka också kan jag lova!

Nej krubbbiter gör han inte, väver gjorde han ett tag i sin gamla box, men annars har han inga speciella olater förutom att han är väldigt bufflig och störig med huvudet när han står stilla.

Han är väl runt 155 skulle jag gissa på, men känns större.

Hur är din? Vad sysslar ni med? :)

ah då är det inte samma gener ;)

Min krubbiter, i övrigt verkligen världens snällaste... nu har vi väl vuxit samman med åren, men det är en väldigt, väldigt rar häst.

Pigg ute, vill gärna galoppera på, men det försöker jag få ur henne! ;)
Hon sköter sig ofstast numera, men när hon har låtit mig bestämma tempo 3/4 av ängen så kan hon dra på lite på slutet hehe...

Annars så hoppar vi, tävlat i ett år. Hon är inte så himla kul att rida i dressyr och svår att få i form... hon har boken "100 sätt att komma undan arbete" känns det som allt för ofta... Men vi kämpar på, har en bra tränare som hjälper mig mycket och som rider henne bra! :)
Hon är 160 men känns tyvärr inte så stor. Jag är 170 och känner mig lite för lång ibland.

Men men, hon är mitt allt å jag har haft henne i drygt 7år, så hon blir kvar ;)

okej :)
känner igen det där med att försöka komma undan arbete, han är en jävel på att luras och slippa undan men kommer man förbi det så, väldigt duktig på att slänga ut bogar också, haha.

Leta upp mulbilden när du kan :)

Vad roligt att se en till från samma stam. Har ju en efter Chiwamba dvs dotter till Chilwaria och en som hade Chicadee som mamma som också är dotter till Chiwamba.

AB111017840.jpg

070805040.jpg
:love: För alltid saknad

Chilwaria var inte världens enklaste häst precis. Vaktade sina föl något otroligt, du kom inte nära! Enligt rykten bet hon en man ganska ordentligt också.
Chilwaria är för mig ett av dom bästa moder stona som funnits. Hon lämnade en hel del bra hästar, bland annat Chivalry, som inte behöver någon närmre presentation för oss inbitna galopp människor ;)

Några bilder har jag tyvärr inte! Men du ser några av hennes barnbarn på Caroline Malmborgs hemsida, Chicago och Chiloé.

Kul läsning! alltid roligt att veta lite mer och närmre om hästens föräldrar.
Har någon något annat om chilwaria eller ev. bild?
Skulle vara kul att veta lite om Moulin också! :)

http://www.allbreedpedigree.com/moulin

där har du Bild på Moulin

Jag fick tag på min hästs mamma, å de är SJUKT lika!!! Sen hade de en syster hemma också... den andra systern har jag ridit å helbror har jag bilder på
Å "moster" med samma pappa har jag också kontakt med Kul med hela familjen så att säga

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka