Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

:love:

Min pappa delägde honom från det att Chillán var föl tills att han gick ur träning :)

Hej...

Var ett tag sen jag var inne, men såg att ni diskuterade era hästars stam lite längre tillbaka....
Jag som då är ny i det här med fullblod undrar om nån vet nåt om min hästs stam ?

Hon är e:Lyphaizia xx ee:Lyphard xx eu:Klaizia xx
u: Words of Welcome ue:Be My Guest xx uu:Saygood xx

Vet ingenting om dessa hästar o hur mkt jag än googlar hittar jag inget:confused: Gärna bilder oxå :d
vet dessutom att min egen häst fått ett föl, hur hittar man det ?

Tack på förhand :bow::bow:

Lyphard är pappa till Diaghlyphard, en av de mest kända fullblodshingstarna om vi pratar senare generationer. Lyphards egen far är Northern Dancer - också oerhört känd i fullblodsvärlden, och en häst som anses ha spritt sitt mkt knepiga temperament vidare till sina avkommor. Längre bak som pappa till ND har du Nearctic - en av de mest dominanta patriarkerna i fullblodsaveln och tillhörande Canadas "Hall of fame" fullblod. Också han känd för sitt mkt skarpa och knepiga temperament, men en fantastisk häst.

Din häst är lite intressant då den är starkt linjeavlad. Worlds of Welcomes farfar är ju nämligen Northern Dancer han också.

Lite historia om Northern Dancer, hittar du här:

https://www.thoroughbredtimes.com/stallion-directory/reference.aspx?doc=northerndancer

åh jag var medryttare på en e: Lyphazia :love: Hon var visserligen mycket präglad av mamma och framförallt morfar, men stor (167) och fin!!!
Bild på din?! :D

Kan inte lägga in bilder, funkar inte när jag försöker:cry:
Ska se om jag kan länka till ett album på fb lite senare :laugh:

Mitt fbl igår :D

469046_10150892032172738_522242737_12865803_1998445237_o.jpg

3 veckor!! Så otroligt spännande. Hon har börjat äta lite mindre nu, äter inte upp allt hö på nätterna längre. Så de börjar väl bli lite fullt ;) Men tror ändå vi toppar listan på vem som kan trycka i sig mest mat på en dag ;)

Äsch jag tror inte krubbitning är ärfligt! Oftast börjar de krubbita när de kommer in i träning men en massa mat och för lite syssla.:grin:

Lämnade Jalmood mycket krubbitare?? Min hade aldrig några som helst såna tendenser.

de jag vet har krubbitit ja... någon här på buke som inte har gjort det...

råder väl delade medningar hurvida det är ärftligt eller ej... :)

Hur gick det för er på Botis? Det gick dåligt för mig, skitfin på framridningen och skötte sig perfekt hela dagen och mellan starterna, men inne på banan dog hon av nervösitet!

Ja, han är så söt! På den bilden ser han verkligen ut som en ponny också! :D

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka