Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Plus på den. Med risk för att vara politisk inkorrekt - min tränare brukar likna hästarna vid autistiska barn. Samma typ av rutiner och signaler och förfaringssätt - både från backen och uppsuttet, är det som får dem att trivas och funka bäst.

kl

Skrittmaskin är jättebra tycker jag, spec de som byter varv med jämna mellanrum! Skulle gärna ha en "torkvinda" som min sambo kallar det. Är jättesmidigt om hästen blivit svettig och måste skrittas torr, kan man mocka så länge tex. Eller om man är sjuk, så kan hästen bli motionerad även om man inte rider. Har man en häst som behöver aktiveras mycket kan den gå i walkern på förmiddagen och ridas på eftermiddagen tex, eller när man ska sätta igång dem är det kanon å slänga dem i walkern medan man fixar i stallet, varierat med att skritta dem för hand/uppsuttet. Nä, walker is the shit! Sen ska den ju inte missbrukas såklart, men så är det ju med allt.

ja jag skulle älska att ha en walker!
speciellt dagar man har brådis, fixa hästen - ut i walkern - mocka - rida - kasta ut häst i walker - fixa all utrustning, borsta kuse, å sen klar :D

för min häst skulle det vara kalas å slippa någon på ryggen vid fram å avskrittning och jag tror inte hon skulle tycka det var tråkigare än att bli ledd i ridhuset 10 min.

sen rider man ut långturer ändå så då får de se massa annat och skritta på ojämnt underlag :)

Ja vår walker står ju oanvänd och det är en sån där som byter varv regelbundet. Man kan dra på ganska bra fart oxå:D Som sagt snabb skritt utan mig på ryggen tror jag kan göra susen. Måste bara fixa lite innan jag kan flytta dem till det stallet....

Ja den är ju perfekt om man ska sätta igång en häst. Släppa i walkern en timma så är all överskottsenergi borta :idea:

Skulle ni någon gång få ett enormt behov av att skänka den till någon kan ni skicka walkern till mig :D

Ja det är en skam att den bara står och ingen använder den! Men snart ska det bli Julligullans favvoställe hhahaha;)

Ja vår walker står ju oanvänd och det är en sån där som byter varv regelbundet. Man kan dra på ganska bra fart oxå:D Som sagt snabb skritt utan mig på ryggen tror jag kan göra susen. Måste bara fixa lite innan jag kan flytta dem till det stallet....

Ja den är ju perfekt om man ska sätta igång en häst. Släppa i walkern en timma så är all överskottsenergi borta :idea:

Vet inte varför men jag tog åt mig direkt haha :p

kl

Vill bara flika in här och säga att jag och Polar lever :D
Han har vilat ett bra tag nu pga tandproblem men nu ska vi sätta igång igen. Vi körde lite agility i grimma igår, över bommar med ett litet kryss på slutet. Polar tyckte allt var hur mysko som helst men gjorde snällt som matte ville ändå. Finaste killen :love:

429265_10150670394088011_692003010_9159760_244089725_n

kl

Jaha då har busen flyttat till Halmstad. Känns bra faktiskt, trodde jag skulle ångra mig och va skitledsen men inte alls...vår tid tillsammans var slut helt enkelt.
Och han har hamnat hos en jättesnäll tjej som verkar väldigt mån om honom och att han ska ha det bra! Det kunde nog inte bli så mycket bättre tror jag :)

Dock har hon en månads öppet köp så håll nu tummarna att hon inte får för sig att lämna tillbaks! Orkar inte med en försäljning till...

Ja nu har jag inte mer att skriva i denna tråden (om inte pålle kommer hem igen...). Fast jag kommer nog tjuvläsa hur det går för er ändå ;)

Vad skönt att det känns bra ändå! Men såklart att det är tråkigt att det skulle ta slut nu. Hoppas de kommer trivas bra ihop iaf! :)

Och där e andledningen till varför man INTE har en vit häst. Men vad roligt med agility:P

kl

Någon som vet en polsk sida där man kan söka på resultat osv?
Jag behöver få reda på mer om min polska, om det är lönt att avla eller inte.

Åhhh så fin han är!!!

Delar med mig av en liten bild på min 4 åriga dotter och min fina gosse:love: Min annars heltossiga häst blir som förbytt när tösen är med och njuter så han nästan somnar! Helt amazing att se :p

427582_3614778333254_1387702995_3562925_1687084520_n.jpg

så söta!
Men han såg ju enbent ut fram. Fick titta noga för att hitta andra benet, haha

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka