Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Fin! Gillar verkligen den första bilden :)

Lite avundsjuk då det är vitt, vitt och återigen vitt i våra hagar. Var - 16 när jag åkte till jobbet i morse...

Vi har inte haft vitt alls än så länge här nere i malmö. Jag skulle gärna haft lite vitt men nu är vi ju snart inne i februari så då kan jag vara utan känns det som :)

Du det är inget att vara avundsjuk på, det är bara is precis överallt, man kan inte rida någonstans :( hade hellre haft snö än detta elände. Det är det här som gör att jag hatar den skånska vintern så innerligt!!

hahhahah både ja och nej..
skräck blandad förtjusning kan man väll säga hahahha.
denna gång ska jag köpa både med huvudet och hjärtat ,, inte som när jag köpte Ralle då det blev bara med hjärtat hahah. :)

Du det är inget att vara avundsjuk på, det är bara is precis överallt, man kan inte rida någonstans :( hade hellre haft snö än detta elände. Det är det här som gör att jag hatar den skånska vintern så innerligt!!

Det är väl i och för sig sant, hade is förra veckan så ska väl egentligen vara glad för snön som har lagt sig :)

Hej!
Har fullständigt missat att det finns en fullblodstråd här på buke! Hur kunde jag göra det?! Men nu när jag har hittat er kan jag och min pojk ansluta oss hit. :idea:

Jag heter Viveca och är (om några dagar) 28, och mitt hjärta heter Full Account, född 07 e. Sulamani u. Oh Whataknight. Jag har haft honom sen november förra året, än så länge vet jag inte vad det blir av oss. Jag föredrar dressyr, men han verkar tycka att hoppning är sjukt roligt. (Fälttävlan?)

395128_10150502409067151_643512150_8693651_829719429_n.jpg

409385_10150502410147151_643512150_8693653_517748277_n.jpg

Kul att du hittade hit :). Välkommen. Vad fin han är din kille. Har han gått löp?

Ja, han har startat 9 ggr och var ganska duktig, men fick gå av banan för ett år sen pga en skada. Enligt säljaren hade han fastnat i staketet på banan. Hur som haver så är den läkt. Det är en väldigt snäll kille och lugn kille. Han beter sig som en gammal gubbe, lite som tjuren Ferdinand.

Välkommen! Vilken trevlig uppsyn! Som fälttävlansryttare säger jag: KLART du ska rida fälttävlan!! :devil:

Tack så mycket :)

Han är jättetrevlig, jag skulle egentligen inte alls ha ett fullblod, jag skulle ha ett sto och kallblodskorsning. ;) Men tänkte att "Ok, det skadar ju inte att provrida" :rofl: Men jag är supernöjd och helt betuttad i honom. :D

Jag vet precis vad du menar, jag köpte mitt fullblod i oktober. Jag som inte ens skulle ha någon häst! Men jag ångrar mig inte en sekund, hon är underbar. Jag har flyttat henne till nytt stall nyss och hon är hur cool som helst :).

japp om vägarna inte är sabbade med för mkt snö! Ni med?

AH jag fick bild på Okis mamma igår, de är identiska!!! Samma manke, kors, fånigt liten pannlugg, stjärn! Verkligen mammas fölis om man säger så!

Nu: Jan Jönssonträning rod 2! hepp!

Jag gillar bildbomber :). Väldigt fin häst! Det ser så kallt ut!

Imorgon ska Romance löshoppas för första gången i sitt liv, det ska bli spännande. Vi har gått över och emellan bommar en hel del när vi löstränat och hon verkat inte tycka dom är speciellt läskiga längre så förhoppningsvis kommer hon att tycka det är kul :).

Sedan vi kom till det nya stallet har uppsittningarna gått så mycket bättre. Igår ställde hon sig vid pallen och stod stilla tills jag var uppe. Jag älskar den hästen! Nästa lördag blir det första dressyrpasset för tränare och det ser jag fram emot. Äntligen är man igång igen!

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.