Engelsk toy terrier

Harbor

Trådstartare
Vi har tänkt skaffa hund och funderar på olika raser. Vi vill ha en mindre hund. Lättskött päls. En som man gärna kan träna lite med. Lite har vi funderat på en engelsk toy terrier. Kan någon ge plus och minus med denna?
(vi har haft en chihuahua förut)

Sv: Engelsk toy terrier

Lancashire Heeler är ju världens bästa hund enligt mig :D

Men de är ju ganska krävande, det får man ta med i beräkningen...

Skriver under på det. Det är en hund som måste stimuleras ganska mycket. :)

Giovanna- Hur är det med Alfons? Kommer ni till träffen på lördag?

Håller med nu när jag har min första heeler - helt underbart rolig ras, men kräver en hel del hjärngympa dagligen för att inte hitta på egna hyss;) Min lilla tös skulle nog inte bara klara av att vara en promenadhund utan att bli odräglig - hon vill jobba:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 649
Senast: Sedna
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 256
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka