Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förundras över hur folk reagerar när man råkar skriva något som inte faller alla i smaken..
Är dina HDfria eftersom du skriver att de är helt friska och krya?
Tja, detta är ju absolut första tråden om ämnet .
Tja, det är ju trots allt inte en åsikt. Bevisligen är bulldoggen en av dom osundaste raserna vi har. Enligt forskning vill säga. Så det är ju inget att diskutera egentligen.Givetvis har alla olika åsikter om rasen, det finns folk som hävdar att rasen är oerhört osund
Den forskningen väntar jag fortfarande på, ja..så att det kan bevisas mao!medan det finns personer som hävdar att rasen är lika sund som vilken annan ras.
Tja, det är ju trots allt inte en åsikt. Bevisligen är bulldoggen en av dom osundaste raserna vi har. Enligt forskning vill säga. Så det är ju inget att diskutera egentligen.
var har du läst det??!!!! eftersom jag letar efter en bulldogså skulle jag vilja läsa om den forskningen......eftersom den bulldogen jag vet om varken har problem med andning eller att röra sig....
Dels kan du kolla det på rasklubbens hemsida, och även hemsidan kissenova tipsade om. Utöver det kan man kolla på föräkringsbolagens hemsidor där den engelska bulldoggen är i en av dom dyraste föräkringsgrupperna (bland andra sjuka raser). Att den bulldoggen du känner inte har problem med andning eller rörelse är väl kul, men vad har den för HD status? Något säger mig att det knappast är "A"...var har du läst det??!!!! eftersom jag letar efter en bulldogså skulle jag vilja läsa om den forskningen......eftersom den bulldogen jag vet om varken har problem med andning eller att röra sig
Tja, det är ju trots allt inte en åsikt. Bevisligen är bulldoggen en av dom osundaste raserna vi har. Enligt forskning vill säga. Så det är ju inget att diskutera egentligen.
var har du läst det??!!!! eftersom jag letar efter en bulldogså skulle jag vilja läsa om den forskningen......eftersom den bulldogen jag vet om varken har problem med andning eller att röra sig....
Kolla in länken jag la inDet är en genetiker på SLU som gjort den hälsoenkäten.
Man kan inte utgå från en eller ett par (Matadors) hundar när man ska ta reda på förekomsten av ett visst problem. Isf skulle det vara jädrigt enkelt att forska om man behöver så små testpopulationer![]()
Som sagt, du kan säkert hitta en hund som är sundare än snittet men det gäller att man är medveten om probelemet när man är på valpjakt. Annars är det risk att du får tag på en från de 40% hundar som inte kan andas normalt...
Lycka till!
Jag läste någonstans att genomsnittsgraden på höfter var E, men att det inte var relevant - eller hur det var - för att bulldoggen lägger 70% av vikten på frambenen.
Åh vad jag tycker om när folk ska försvara en ras utan att personen ifråga inte verkar ha en koll på vad den pratar om. Folk känner igen mig ifrån diskustioner rörande engelsk bulldogg och basset hound, 2 raser som ligger mig varmt om hjärtat men jag kan se både fel och brister på raserna och erkänna dom samtidigt som jag kan leta upp typer på vad JAG vill ha inom rasen.
sen beror det på hur man tolkar inläggen... hm allt jag undrade över var du läst det och var jag kunde hitta det...![]()
Att bulldoggen har mer tyngd på frambenen är väl rätt troligt att det skulle stämma eftersom dom är mycket bredare och tyngre i fram.
Skulle vilja ha tips med vad siffror i HD betyder:
1 , 2 ,3 ,4 ,5
Vad betyder bokstäverna
A - felfria
B - ?
C - ?
D - ?
E - ?
1 svenskfödd bulldog med A höfter.
1!!!!!!!!