Engagerar ni er för träningen?

MiniLi

Trådstartare
Hur många av er är engagerade för att själva träningen ska bli av sas?
Tänker alltså på er som tränar för någon som kommer till ett ställe och har ett par timmars träningar regelbundet..
Kommer ni bara och rider eller är ni engagerade för att få dit tränaren? Är det ni som ser till att alla platser är fyllda? Serverar kaffe? Osv..

Jag undrar eftersom att våra träningar ligger lite risigt till.. Det är en kvinna som har haft hand om allting i 8-9 år och nu börjar hon tröttna.. Insåg att jag inte haft en tanke på att det kan ligga en hel del jobb bakom dessa väldigt uppskattade träningar :)
Är det fler som har är lika "blinda" som jag har varit eller är ni själv den som engagerar sig?

:laugh:

Sv: Engagerar ni er för träningen?

Jag har ofta varit den som dragit igång.

Förr var det lite enklare då tränarna ofta själva tog en del av ringandet/anmälandet.

Nu på senare tid har det blivit allt mer tidskrävande för mig då tränarna ofta säger att ja jag kan komma och träna men då får någon hålla i det administrativa.Vi har nu gjort så att vi har fasta grupper där man har sin fasta plats.Kan man inte komma så får man betala ändå eller fixa en ersättare (finns en och annan reserv).Om ens häst blir halt/sjuk så tar gruppen beslut om avgiften tillfälligt höjs för att täcka upp eller så tas det in en ny.Funkar bra om man alltid kan.....är svårare för de som är lite hoppjerkor....men alla vet vad som gäller när man börjar.

Jag håller i träningarna och ser till att tränaren lämnar nya datum då han kan, skickar ut till alla, sammanställer dagar då de flesta kan, sätter upp tider, håller i reservlista och ser till att fika fixas (rullande schema bland dem som tränar). Är en del pyssel faktiskt och innan jag bytte abonnemangsform dessutom rätt kostsamt med alla dessa sms fram och tillbaka till många människor.

Känner dock inte att det är särskilt jobbigt om inte folk börjar krångla, avboka sent och tänja på reglerna, tack och lov har jag ett "lydigt" gäng med god träningsmoral så det flyter på bra (fråga mig gärna igen i november när folk inte har tävlingar att tänka på och börjar "känna efter"), men visst tar det lite tid. Jag har dock ridit för tränare i så många år utan att arrangera något så känner att det är min tur att "betala tillbaks".

Jag är den som håller i det hela hos oss.
Jag tog över för ett par år sen (var rätt rörigt då, fast värst med hoppningen som jag åxå håller i) -av två anledningar:
a) jag vill att träningen blir av så jag får rida
b) jag vill inte att tränaren ska tröttna på att komma till oss pga folk som inte kan bestämma sig osv

Är man ett bra gäng och lagom många intresserade är det rätt soft. Tränaren och jag har mkt bra kontakt och vi träffs/hörs typ jämt iaf.
Värre är det dock om det är för få eller för många (dagens i-landsproblem)....om man aldrig har hållit i nån träning vet man inte hur riktigt jävligt det kan vara.
Vet inte hur många samtal och sms jag har lagt på detta och ändå är en del inte nöjda *suckar djupt*
Å andra sidan är andra mkt trevliga och skötsamma, så man får leva på det :bow:

Så hålla i träning kan vara kul och uppskattat - bara man ser till att sätta upp tydliga regler i förväg (och håller hårt på dessa)

Jag har försökt att få igång ordentligt med träningar på min hemmaklubb. Men dessvärre var det verkligen inte något intresse så jag får vackert köra till träningarna själv.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 526
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka