Energirikt foder

Tossa90

Trådstartare
Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte.
Han har en känslig mage så kan tyvärr inte äta varken spannmål elr lucern utan att bli dålig i magen.
har blivit rekommenderad olja men eftersom han bara får kraftfoder än gång per dag och maxgixa är 1 dl per gång så känns ju inte det som nån större idë då det bara skulle tillföra 2-3mj.

någon som har nåe tips?

Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte.
Han har en känslig mage så kan tyvärr inte äta varken spannmål elr lucern utan att bli dålig i magen.
har blivit rekommenderad olja men eftersom han bara får kraftfoder än gång per dag och maxgixa är 1 dl per gång så känns ju inte det som nån större idë då det bara skulle tillföra 2-3mj.

någon som har nåe tips?
Vad har du för kvot på höet?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 701
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 787
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 582
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?