Energigivande aktiviteter?

tgd

Trådstartare
Så här i mörka november, vad har ni för tips på energivande aktiviteter att göra i vardagen?
 
Bastu och kallbad är min favorit! Mår så himla bra efteråt. Under tiden med, för den delen :D
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Vara ute i dagsljus och vara kreativ - sy, måla, snickra, virka eller vad man nu gillar att göra - tycker jag ger energi.
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Jag jobbar skift så jag kan vara mkt ute i dagsljus. Har häst så rider ofast ut på dagtid, samma med hundrundor. Jag skulle bli vansinnig av att ha mörker 5 dagar i veckan varje vecka ett halvår. Fattar på riktigt inte hur folk med dagjobb orkar med...

Samma här!!!

Hade jag inte haft häst hade jag strosat runt o tittat på naturen tror jag.
 
Träna mindfulness.
Laga god mat och baka goda bakverk.
Tända ljus och mysig belysning både ute och inne.
Bada skumbad.
Botanisera efter fynd på loppisar (jodå - det finns vinteröppna loppisar :) !).
Åka och fika på mysiga caféer.
Etc, etc, etc.....
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Tycker inte man behöver vara så energisk i november. :p Mysa under en filt med en bra bok/film/serie och en kopp te är min ambitionsnivå. Då är en lite smått uttråkad och sugen på aktivitet när det viktiga JULSTÖKET drar igång!
 
Tycker inte man behöver vara så energisk i november. :p Mysa under en filt med en bra bok/film/serie och en kopp te är min ambitionsnivå. Då är en lite smått uttråkad och sugen på aktivitet när det viktiga JULSTÖKET drar igång!
Fast energigivande behöver ju inte vara något som är energiskt, tänker jag? Jag tolkar det mer som aktiviteter som laddar batterierna och som gör att man känner sig lite mer positiv i allt det gråa, mörka och kalla. Då passar det ju utmärkt att värma sig med en filt och en kopp te, samtidigt som man läser eller tittar på något bra :) !
 
Tycker inte man behöver vara så energisk i november. :p Mysa under en filt med en bra bok/film/serie och en kopp te är min ambitionsnivå. Då är en lite smått uttråkad och sugen på aktivitet när det viktiga JULSTÖKET drar igång!

Eller hur? Jag har kommit att bli riktigt förtjust i november som en njutbar relax- och nedvarvningsmånad, utan alla måsten och borden som annars finns utomhus på fritiden. Det är mörka kvällar när man kan tända mysiga ljus överallt, man kan glo på tv-serier eller läsa böcker, baka bröd och kakor och laga mumsiga gratänger och soppor och grytor. Härliga värmande brasor i murspisen. Och unna sig kulturupplevelser som teater, museibesök och bio.
 
Eller hur? Jag har kommit att bli riktigt förtjust i november som en njutbar relax- och nedvarvningsmånad, utan alla måsten och borden som annars finns utomhus på fritiden. Det är mörka kvällar när man kan tända mysiga ljus överallt, man kan glo på tv-serier eller läsa böcker, baka bröd och kakor och laga mumsiga gratänger och soppor och grytor. Härliga värmande brasor i murspisen. Och unna sig kulturupplevelser som teater, museibesök och bio.
Ja, november är befriande prestigefri på så vis!
 
Så här i mörka november, vad har ni för tips på energivande aktiviteter att göra i vardagen?

Jag tycker det ger mig energi att ha det städat och fint och ordnat hemma. Jag brukar oftast ha det, men hade en svacka nu en kort period när jag hade det stökigt och det drog ner mig kände jag.
De flesta har kanske ordnat och städat jämt jag vet inte, men ändå.

Samt att ta hand om mig, menar inte att jag sminkar mig för att gå till Ica och köpa mjölk, men t ex se till att äta bra mat, rensa ut gamla trasiga sunkiga underkläder osv. Plus typ raka benen regelbundet osv även om ingen mer än jag känner på mina ben för tillfället ;) utan för min egen skull. Kanske nåt också alla brukar göra, men jag kan slarva, men som sagt tycker det drar upp min energi!

Plus planera in roliga aktiviteter så man har något att se fram emot! Att se fram emot något är ju halva aktiviteten ibland tycker jag :).

Och skulle inte detta räcka kan man ju alltid fuldansa i köket till Jet - Are you gonna be my girl 💃😍👍.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 565
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp