Enbart skritträning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Enbart skritträning

Det är tråkigt nog antagligen bara amatörerna som tar sig riktigt med tid till att skritt träna massor. Tid är pengar för den som måste se till att hästen snarast börjar få in lite slantar..... Vi andra har ju oftast ett jobb som betalar hästen..... För proffsen är det ju hästen som är jobbet som ska betala...annat

Precis.. mannen jag pratade om förut som utvecklat den här metoden väldigt. Han har fått igång många hästar väldigt tidigt, med bra tider.. Sen sålt dem dyrt till stora tränare.. Robert Bergh t.ex. Men flera gånger av dom så har han fått tillbaka hästarna eftersom så fort de kommer till proffstränarna så lägger dom av.. han tar hem dom och får igång dom och säljer dem.. och så där håller det på..

Vill bara lägga in en liten rättelse och säga att denne tränare aldrig sålt en häst till Robert Bergh. Han är endast tränare.
Och vad jag vet så brukar han heller inte köpa tillbaka hästar utan har både fött upp samt haft många själv sedan sålt dessa när de blivit äldre.

Som sagt, bara ett tillägg....

ja det är mkt möjligt att det är så.. (typiskt mig att slänga namn omkring mig) Men ni förstår principen

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 686
Senast: Stereo
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 614
Senast: Boj
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka