En whippet ur tiden

S

Suuz

Igår klockan 07:30 tog jag bort tanten, 13½ år gammal. Hon blev dålig i måndags, på tisdagen ringde jag veterinären och bokade tid för avlivning. Efter samtalet blev hunden väldigt mycket sämre, när jag bar in henne på kliniken ösregnade det, men vi alla lugna. När veterinären sa att hon var död kunde jag andas igen.

Efteråt är jag förstås sorgsen, men min jord gick aldrig under, gråten kommer bara ibland men jag känner mig framförallt lättad. Min andra hund, Betina, var med under avlivningen, och jag är förvånad över hur lugn hon är. Visst är livet kämpigt utan sin ledstjärna sedan 12 år tillbaka men det går. Det jag trodde aldrig att hon skulle växa såhär mycket.

Jag fick Jasmine som omplaceringshund när hon var 10 månader, misshandlad av sonen i förra familjen var hon ett monster med tonårspojkar. Min första hund och jag var 9 år gammal. Vi växte upp tillsammans, vi har gjort allt hon och jag. Högstadiet, gymnasium, körkort, student ect. De senaste åren har jag brottats med psykossjukdom och då har hon varit där, vid min sida. Nu när jag är frisk och vuxen verkade som om hon tyckte att sitt jobb var klart.

Vår Jasminbuske blommade ovanligt tidigt i år med miljoner blommor. Igår blommade den över. Jag tror inte längre på tecken men just nu tror jag på en Gud.

Jasmine Född 94-01-01 Död 07-07-04
faffyron.jpg

Nu sitter hon på en molntapp med farmor och ett paket köttbullar.

Sv: En whippet ur tiden

Vilken söt hund du hade. Hon hade det bra hos dig!

Det låter inte som en tillfällighet med jasminbusken. Otroligt söt hund!
Hon var lycklig som fick komma till dig och du är lycklig att haft en sån vän. Kramar!

Det är verkligen inte lätt att leva vardagen utan henne, jag är otroligt tacksam över min andra hund, trots att hon förlorat sin "mor" är hon nästan som vanligt :love:

Vet någon hur lång tid det tar för enskild kremering nu i sommartider? Egentligen spelar det ingen roll men man måste titta framåt.

Mina älskade pantertanter (nu har jag bara den vita kvar)
vovvarna.jpg

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 338
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 245
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025