Vad synd att det har blivit på det viset, men som Criks Pacific säger, otroligt viktigt att våga säga nej om det blir alltför jobbigt för henne. Jag är själv väldigt dålig på att säga nej, men hästar och hundar har verkligen hjälpt och jag har börjat våga stå upp mer för mig själv.
Häst och stallarbete är hårt, hur mycket gör din vän? Gör hon bara iordning dom för ridning eller fixar hon allt annat i stallet, också? Jag hade hand om två hästar i eget stall ensam på landet över jul. Jag var alltså tvungen att göra precis allt själv. Det var väldigt hårt arbete, speciellt för mig som inte är van vid att ha "egen häst". Jag kräktes faktiskt utanför hagen första dagen av påfrestningen när jag var så ovan. Sen gick det bara bättre efter att jag vant mig.
Hur länge har din kompis varit skötare? Hon knaske behöver lite tid att vänja sig?
Får hon betalt eller något i utbyte mot arbetet? Hur behandlar ägaren henne, är hon taskig eller så utom att ge henne mycket arbete, är det ett problem som bidrar till att hon mår så dåligt av arbetet?