Visst ja, Buke ...Nej nu ska vi dra det här fem varv till!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst ja, Buke ...Nej nu ska vi dra det här fem varv till!
Jag tror att det är min syn på boende som gör att jag bara inte förstår det här. Boendet får inte bli så viktigt att en sån här sak blir ett problem. Mitt hem är en plats där jag bor, bara. Att investera så känslomässigt i inredningsdetaljer skulle jag aldrig göra.
Ja? Jag talar ju om hur JAG är, inte hur jag räknar med att andra ska vara. Jag gör det för att förklara varför jag inte förstår cirkusen kring den här presenten.Men där får du nog inse att folk är olika helt enkelt? Du bryr dig inte, för andra är det jätteviktigt.
Jag fnissar igenkännande.
Maken min är totalt hopplös vad gäller presenter.
Och som han har kämpat genom åren med att köpa saker jag gillar. Och det har inte blivit många rätt. Uppstammad krusbär är ett exempel - jag tycker inte ens om krusbär.
Och han ska absolut köpa något vilket jag sagt han inte behöver.
I början så tyckte jag han kunde försöka komma på något själv. Inte bra.
Sen skrev jag önskelista utan specifikation. Inte bra.
Nästa steg var specad önskelista. Dåligt resultat där också.
Stekgrytan som jag noga specade 8 L - blev en 5 - lika stor som jag hade förut som var för liten.
Nu är vi nog på att jag köper själv.
Till exempel har jag önskat mig en järnspis i bruksskick i 50-årspresent. Jag ska ställa den i ett skjul tills jag får inspiration till var jag ska ha den. Kanske gör vi om köket om några år.
Han nojjar för att köpa en gammal och ska köpa en ny - svindyrt och jag vill inte ha en ny. Då får jag dåligt samvete för att den ska stå undanstoppad. Han pratar om att bygga ett litet hus till den. Jag VET att det kommer inte att bli av inom rimlig tid.
Hur svårt kan det vara?
Har också en som är hopplös. Köper saker som han själv gillar och tycker är bra - till mig. Har aldrig någonsin önskat mig en fällkniv t.ex. Men det skulle jag tydligen haJag fnissar igenkännande.
Maken min är totalt hopplös vad gäller presenter.
Och som han har kämpat genom åren med att köpa saker jag gillar. Och det har inte blivit många rätt. Uppstammad krusbär är ett exempel - jag tycker inte ens om krusbär.
Och han ska absolut köpa något vilket jag sagt han inte behöver.
I början så tyckte jag han kunde försöka komma på något själv. Inte bra.
Sen skrev jag önskelista utan specifikation. Inte bra.
Nästa steg var specad önskelista. Dåligt resultat där också.
Stekgrytan som jag noga specade 8 L - blev en 5 - lika stor som jag hade förut som var för liten.
Nu är vi nog på att jag köper själv.
Till exempel har jag önskat mig en järnspis i bruksskick i 50-årspresent. Jag ska ställa den i ett skjul tills jag får inspiration till var jag ska ha den. Kanske gör vi om köket om några år.
Han nojjar för att köpa en gammal och ska köpa en ny - svindyrt och jag vill inte ha en ny. Då får jag dåligt samvete för att den ska stå undanstoppad. Han pratar om att bygga ett litet hus till den. Jag VET att det kommer inte att bli av inom rimlig tid.
Hur svårt kan det vara?
Inte mot Ts sambo nu mer jag tycker att det är vansinnigt respektlöst att ge något annat än det personen vill ha! Har personen specat exakt, varför ge något annat om det hen vill ha ligger inom det ekonomiska spann man kan tänka sig? I konceptet att ge bort ingår att ge något mottagaren blir glad för, inte att ge något man själv hade velat ha, vill ge, eller något som är snarlikt kanske men som inte alls är samma eller vad som. Man ger det personen vill ha. Det är mottagaren som ska bli glad. Det är ett enormt slöseri med både miljöresurser och pengar att ge bara för att. Hellre då låta bli helt för sådana saker blir aldrig använda utan ligger i något skåp tills de slängs.
Här kommer en källa på att det betyder det du skriver:För att "In your face" för mig är något ironiskt som i "haha f*ck you!" (eller typ "Haha, där fick du!") inte att det sitter ivägen.
För jag tror knappast att det var menat så...och här är ju betydelsen uppenbarligen något annat än hur jag tänkte det. Vilket ju är strålande för det låter inte sunt någonstans, allra minst i sammanhanget.
Jag fyller år idag och har som den praktiska människa jag är bl.a. önskat mig saker jag annars kommer köpa själv. En av dessa var en personlig födelsetavla för vardera barn. En sån här om ni inte sett dem innan:
Har suktat efter dessa sedan sonen föddes för snart 3 år sedan, de är helt underbara.
För att vara på den säkra sidan att det blev rätt skrev jag upp exakt vilken sketch det skulle vara mm.
Tanken var att de skulle hänga i vårt framtida sovrum som ska bli en lugn oas. Inga mobiler, avskalat och enbart lite färg genom gardinerna.
Vaknade i morse och blev ordentligt gratulerad av familjen
Sedan kommer mannen stolt med mina presenter som han lagt ner jättemycket tid på (en bristvara som småbarnsförälder) och ett underbart kort.
Jag öppnar och han har ritat 2 egna födelsetavlor. 2 bebisar i serieteckningsstil. En på babyblå bakgrund och en på babyrosa. Jättestora, jättesöta och superfina men så fel
Vill inte lägga upp bild på dem men de går i den här stilen:
De kommer verkligen inte passa in i sovrummet. De kommer snarare ta bort hela den stil som var tänkt där inne dvs jag kommer inte få den lugna oas jag drömt om. Jag vill verkligen inte vakna upp till 2 rosa/ blå giganter varje morgon. Eller somna till dem varje kväll. Och jag vill ju ha de tavlorna jag tänkt mig.
Är så fruktansvärt ledsen just nu. Samtidigt så är det en underbar tanke och en fin present men den passar liksom inte alls.
Vet att jag låter som världens otacksammaste bitch just nu men om jag ska vakna upp till dessa varje morgon i 50 år så behöver jag skriva av mig.
Hade väl sagt något på bred östgötska i stil med att hörredu atte, detta blev inte wedigt wätt detta döh.
och att det betyder vad resten säger... Uttryck/ord kan ju ha olika betydelser och låter något helt absurt eller konstigt i sammanhanget är det nog inte rättHär kommer en källa på att det betyder det du skriver:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=in your face
Eller sålt den kanske? För en etablerad konstnär är det nog inte lika känsligt som för en amatör om mottagaren inte gillar målningen.Om de inte har den i sovrummet för dit har jag inte gått
Smart, saken kommer garanterat till användningHar också en som är hopplös. Köper saker som han själv gillar och tycker är bra - till mig.
Oavsett så har just det uttrycket en negativ klang, så nog inte det bästa att ta rakt över till Svenska utan att tänka på innebörden. Men men, det är trots allt mänskligt att fela och ingen är felfri, inte ens jag.och att det betyder vad resten säger... Uttryck/ord kan ju ha olika betydelser och låter något helt absurt eller konstigt i sammanhanget är det nog inte rätt
Nepp, den ligger oanvänd i en låda...Smart, saken kommer garanterat till användning
Höll på att kissa på mig. Älskar östgötskan