Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Företaget som gör mina träckprov har med ett exempel på avmaskningsplan i provkartongen. Det står där att man provtar och avmaskar i april/maj, sedan.....osv.
Det står ingenting om att man ska byta hage i samband med avmaskningen? Ska man avmaska i april/maj trots att hästarna fortfarande går kvar i vinterhagen då? Våra släpps inte på bete förrän i juni.
Dom i stallet säger att det är för miljön som man inte ska ha dom i hagen för att giftet går ner i marken samt att även den största delen mask kommer ut första dygnet så det blir baajs.
Jag skulle ta prover nu. Är det så att de behöver avmaskas är det trevligt att ha det gjort tills fölet kommer så inte stoet smittar ner fölet mer än nödvändigt.
Har läst och ser inget om det :s
Det låter inte som om du har så mycket mer att göra än att hålla borta ny smitta. Jag skulle välja Cydectin i år och avmaska var 12e vecka hela detta år, sen nytt prov i vår.
Varför måste ni ha samma hage sommar och vinter? Om den är väldigt stor borde den väl gå att dela upp?
Bästa sättet annars är att hålla nere äggurskiljningen. Dvs kolla med träckprov och noga hålla efter hästarna så de inte smittar ner markerna.
Nope, förrutom att dela av hagen är det inte så mycket mer att göra än mocka.
Putsa rator kan man ju alltid göra förstås.
Nope, förrutom att dela av hagen är det inte så mycket mer att göra än mocka.
Putsa rator kan man ju alltid göra förstås.
Vad är det?