Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hade ut veterinär och vaccinerade samt tog blodprov med moms kostade allt 1671,37 kr och det var mkt tycker jag.
Kommer köra henne till station nästa gång.
Men men, det kostar ju att ringa ut vet. Jag ska själv ringa på tors-fre, men ska be han komma på mån då har hon gått 121dygn precis. Men funderar på om han bara ska få göra en rektalundersökning, jag vill gärna veta på gång om det finns en bebb kvar
Vi får se, ska se om han tar virusabort då med lr inte, annars väntar jag nog in och låter han komma nästa månad. Suck, lång tid bara.. Hihii
Min ena är 155 dygn gången ungefär *orkar inte kontrollräkna* och den andra borde vara på typ 215 dygn eller så.. Henne behöver man ju inte fundera på om hon är dräktig för det syns. Den andra är inte UL:ad sen typ 70 dygn men hon har vuxit om magen också så jag skulle inte tro att det inte finns nåt därinne.
Min är idag på exakt fyra månader rent datummässigt. Bara sju kvar...
Veterinären kommer för att vaccinera idag, undersöka känns onödigt då hon ser ganska så dräktig ut... Gjorde ultraljud på 90 dygn och då var det livat i magen!
Måste bara berätta
Igår när jag kom till stallet hade hästägaren till min lånademage börjat borsta henne, hon säger till mig att ta henne på juvret???
Va hon har väll inte börjat fylla ut ännu??
Nä de hade hon inte, men när man tog henne på juvret började hela överläppen dara, precis så där som när man kliar på ett skönt ställe
Inte nog med det, till slut lyfte hon på benet så man kom till bättre
Å det var inte mycke man behövde ta, typ bara smeka henne över juvret.
Hon e i 6 månaden nu hur kommer hon att bete sig när hon väl har föl??
De flesta ston tycker om att bli kliade på juvret. Wilma älskar att bli kliad på juvret under sommarhalvåret, då flugorna lägger ägg där. Hon nästan ramlar ihop, så skönt är det!
Min gör precis likadant, och har gjort sedan hon var liten. Har alltid varit noga med att ta på juvret, har fått för mig att det vänjer henne så hon blir lättare att dia från sedan. Gjorde likadant med hennes mamma och det var aldrig några problem med diandet på henne.
Men är det så lämpligt att löshoppa ett dräktigt sto?
Jag tycker fortfarande att hon ser slimmad ut men på en av de översta bilderna tyckte jag mig se en liten mage sticka fram!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.