En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 254
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Svar till Tazmaniandev

Blodprov 134,50kr
Analys lab 440kr
+moms

Jag hade ut veterinär och vaccinerade samt tog blodprov med moms kostade allt 1671,37 kr och det var mkt tycker jag.
Kommer köra henne till station nästa gång.

Oj det var lite mycket dom tog för blodprov.

Men men, det kostar ju att ringa ut vet. Jag ska själv ringa på tors-fre, men ska be han komma på mån då har hon gått 121dygn precis. Men funderar på om han bara ska få göra en rektalundersökning, jag vill gärna veta på gång om det finns en bebb kvar :love:

Vi får se, ska se om han tar virusabort då med lr inte, annars väntar jag nog in och låter han komma nästa månad. Suck, lång tid bara.. Hihii

kl
Och här är det fortfarande dräktigt!! :banana:
Ultraljudade i kväll och allt såg bra ut :D

Grattis!

Min ena är 155 dygn gången ungefär *orkar inte kontrollräkna* och den andra borde vara på typ 215 dygn eller så.. Henne behöver man ju inte fundera på om hon är dräktig för det syns. Den andra är inte UL:ad sen typ 70 dygn men hon har vuxit om magen också så jag skulle inte tro att det inte finns nåt därinne.

Här ser det rätt bra ut också, än så länge.

den som jag tvivlar ngt på är en "av naturen rund och tjock ponny":angel::D - men jag tycker nog ändå att hon ändrat form i ljumskarna...

Min är idag på exakt fyra månader rent datummässigt. Bara sju kvar...

Veterinären kommer för att vaccinera idag, undersöka känns onödigt då hon ser ganska så dräktig ut... Gjorde ultraljud på 90 dygn och då var det livat i magen!

Nu är de sprutade.

2 botulism 1 tetanus och 1 A2, totalt 1213kr inkl reseersättning.

Jag kan nog konstatera att distriktet här inte är så dyrt.

Om en månad blir det 1 botulism 1 tetanus 1 A2 och en abortvirus. (Kanske lite tidigare än en månad...)

Mkt sprutor här...

(Unghästen grundas för jag har fortfarande inte fått passet från kollegan).

Haha jo de e dyrt:P:P betalde ju 911 kr för en rektyrundersökning(stavning?) och en vaccination influensan..

Jo visst är det skojigt:D och alla ser så dräktiga ut, älskar tråden med bilder på våra dräktiga:D så roligt att se:D

*kl*

Måste bara berätta:p
Igår när jag kom till stallet hade hästägaren till min lånademage börjat borsta henne, hon säger till mig att ta henne på juvret???
Va hon har väll inte börjat fylla ut ännu??

Nä de hade hon inte, men när man tog henne på juvret började hela överläppen dara, precis så där som när man kliar på ett skönt ställe:rofl:
Inte nog med det, till slut lyfte hon på benet så man kom till bättre :love:
Å det var inte mycke man behövde ta, typ bara smeka henne över juvret.

Hon e i 6 månaden nu hur kommer hon att bete sig när hon väl har föl??

Så gör min lånemage även när hon inte är dräktig. Jag tror inte att diandet kommer att bli något problem från stoets sida!

De flesta ston tycker om att bli kliade på juvret. Wilma älskar att bli kliad på juvret under sommarhalvåret, då flugorna lägger ägg där. Hon nästan ramlar ihop, så skönt är det! :)

Min gör precis likadant, och har gjort sedan hon var liten. Har alltid varit noga med att ta på juvret, har fått för mig att det vänjer henne så hon blir lättare att dia från sedan. Gjorde likadant med hennes mamma och det var aldrig några problem med diandet på henne.

Men är det så lämpligt att löshoppa ett dräktigt sto?
Jag tycker fortfarande att hon ser slimmad ut men på en av de översta bilderna tyckte jag mig se en liten mage sticka fram!

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka