En svensk Supernanny

I Ålandsfamiljen tyckte jag att det verkade vara pappans vägran att delta i hemmet som var roten till problemet.
Jag tycker att det är rätt uppenbart - och den stora styrkan hos den här nannyn jämfört med andra - att hon placerar problemen hos föräldrarna. Och då särskilt pappan, i de fall - säkert majoriteten - där det framförallt är han som sviker sitt föräldraansvar i sin familj. Och då kan det väl vara en rimlig nanny-uppgift att - kanske inte lära honom, men - förmå honom att koka makaroner. En pappa som kan det är en väldigt mycket bättre pappa än en som inte kan. Och han blir också mer tydligt en vuxen inför barnen om han kan den typen av saker.

Jag lutar åt att barnproblem inte existerar, medan det finns vuxenproblem i tusen och en varianter.
Jag formulerar mig nog dåligt. Menar inte barn-problem så.
Håller med om att just det med att placera ansvar gör det bra.

Plus det där diffusa om att han gör saker ute som kompenserar så att det inte alls är som att det är fyra barn i familjen (gissar att det är precis som det jag läser på Buke, typ pappan/sambon klipper gräs och byter däcken (i lugn och ro)).

Ja, så tänkte jag också. Han gör saker "på gården". Tror han sa också vid något tillfälle att "jag gillar ju att hålla med sånt här" när han stod med något verktyg ute. Medan det var hon, kvinnan, som dag efter dag skötte hela ekorrhjulet inomhus.

Ja, så tänkte jag också. Han gör saker "på gården". Tror han sa också vid något tillfälle att "jag gillar ju att hålla med sånt här" när han stod med något verktyg ute. Medan det var hon, kvinnan, som dag efter dag skötte hela ekorrhjulet inomhus.
Yes, jag brukar tänka på städ/tvätt/disk som våra Sisyfos-sysslor och icke att lite fixande på gården väger upp detta. Min generalisering säger också att männen allt som oftast kan göra detta fixande i fred medan kvinnan roddar hem samtidigt som barnen ska roas/snytas/matas/hejdas från att bråka med varandra.

Yes, jag brukar tänka på städ/tvätt/disk som våra Sisyfos-sysslor och icke att lite fixande på gården väger upp detta. Min generalisering säger också att männen allt som oftast kan göra detta fixande i fred medan kvinnan roddar hem samtidigt som barnen ska roas/snytas/matas/hejdas från att bråka med varandra.
Och det där han gjorde ute. Hur mycket av det var måsten, jämförbara med matlagning, städning och tvätt, och hur mycket var snarare hobbybetonat?

Såg flesta avsnittet och tittar nu på det som sänds just nu. Inte hänt så mycket än, mer än att pappan är frånvarande hittills.

Åh tack, nu har jag något att titta på imorgon :love: Älskar brittiska versionen men det blir lite tjatigt säsong efter säsong.

Ska bli kul att se vad ''våran'' nanny gör.

Ang ''hänga ut'' barn så tycker jag nog det är ok. Skulle det fortsätta på samma vis kan man ju undra var de sluta. Sen är jag rätt säker på att få barn är intresserade nog om sida klasskamrater att titta på ett tråkigt vuxen program. Det är ju inte 1 timme utbrott utan 95% ''tråkigt vuxenprat''. Så den risken är ju minimal.
Programmet hjälper säkert fler andra barn i liknande situationer också.
Är säker på att barnen i en familj hade utsuddade ansikten i ett avsnitt, inte för att det gör något om man känner föräldrarna men men.

Jag funderar på om jag missade nåt, om hon var ensamstående? Bukesurfade ju lite på mobilen samtidigt :o.
Jag förstod det som att han var pappa till barnen, men att han jobbar så mycket att det är mamman och barnen som så att säga är familjen.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 846
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 582
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar