Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
7 barn, ja. Det äldsta 12 år.Gode Gud... 7 barn och kennel
@Hyacinth ja, man ska ju det. Men samtidigt: vi ser ju inte hela sanningen. Det är ju klippt för att vara effektfull tv också.
7 barn, ja. Det äldsta 12 år.
Jag gillade att barnen fick sina egna uppdrag när de handlade mat. Den idén ska jag utveckla lite och testa med plastBARNBARNET. Jag tänker typ rebusar som han får klura ut.
Såg du första avsnittet också? Den familjen upplevde jag som kanske mer representativ för fler. Sjubarnsfamiljen kändes extrem på många sätt.
Kolla det första också, jag tyckte nog att det var bättre. Det lämnade mig inte med samma känsla av hopplöshet som det andra.Nix! Detta var första avsnittet jag sett.
Jag gillar att hon fokuserade så på föräldrarnas beteende, istället för att hala fram skamvrån ur nån brittisk låda...barn är smarta, de hakar snabbt på.
Kolla det första också, jag tyckte nog att det var bättre. Det lämnade mig inte med samma känsla av hopplöshet som det andra.
Den familjen var ju svårare liksom. Jag tänker mig att så många barn är svårt, om alla ska må bra, bli sedda, fungera ihop och ändå ha sitt eget utrymme. Stora barnaskaror idylliseras väl ibland, men jag undrar, jag.Kolla det första också, jag tyckte nog att det var bättre. Det lämnade mig inte med samma känsla av hopplöshet som det andra.
Ja, jag blev heller inte klok på riktigt var alla de där barnen kom från, så att säga. Hur det hela hängde ihop. Nu kvittar det ju helt för min del, och för programmets del, men ändå. När någon har sju barn vid 32-års ålder, är det svårt att inte fundera lite på hur det hela har tett sig.Första avsnittet jag sett och usch vad ont i magen jag fick..
När dom såg klippen där han tog tag i flertal barn och tyckte att det "inte lät så bra" och inte alls verkade se att det är fel att behandla ett barn så. När mamman berättade vad hon tyckte var fel med klippen så lät det på nannyn som om hon bara skulle lära sig att pappa gör annorlunda.
var iofs mer fokus senare på hur han talade med barnen åtminstone.
Fick inte bättre bild av Glenn när han är 56 år kan inte laga mat, verkar som om mamman gör det mesta, och tycker att det är svårt att ta emot beröm eftersom han så sällan fått det
Men kan ju som sagt vara klippt för att se så ut
Min stora fundering bli ändå vem Kitty är? Mamman presenterar dom andra barnen och att hon har dom ihop med respektive pappa, men den ena pojken säger hon bara att Kitty är mamma åt. Är det också ett ex? (Och nej det är inte relevant info alls, men jag hatar inte ha all info )
Jag hoppas att det inte blir fler sådana extrema exempel. Sådana här program balanserar alltid på gränsen till förfasande-tv, och med sjubarnsfamiljen var det väldigt svårt att inte tänka "varför i helvete skaffar de det typ sjätte och sjunde barnet när de förmodligen redan har fullt upp med de fem första?"Ja, jag blev heller inte klok på riktigt var alla de där barnen kom från, så att säga. Hur det hela hängde ihop. Nu kvittar det ju helt för min del, och för programmets del, men ändå. När någon har sju barn vid 32-års ålder, är det svårt att inte fundera lite på hur det hela har tett sig.
Tre barn som hon har med ett exJa, jag blev heller inte klok på riktigt var alla de där barnen kom från, så att säga. Hur det hela hängde ihop. Nu kvittar det ju helt för min del, och för programmets del, men ändå. När någon har sju barn vid 32-års ålder, är det svårt att inte fundera lite på hur det hela har tett sig.
Ett barn som han har med ett ex (=Kitty @Emelie381 )
Ja, jag håller med om det. Programmets värde hänger mycket på att familjerna inte är alltför spektakulära, så att säga. Som i första programmet, som mer var en familj som hamnat i en inåtgående spiral som de inte förmådde bryta sig ur.Jag hoppas att det inte blir fler sådana extrema exempel. Sådana här program balanserar alltid på gränsen till förfasande-tv, och med sjubarnsfamiljen var det väldigt svårt att inte tänka "varför i helvete skaffar de det typ sjätte och sjunde barnet när de förmodligen redan har fullt upp med de fem första?"
Exakt så. I första avsnittet stod arbetsfördelningen hemma i sådant fokus, det tror jag var jättebra. För jag tror inte att den familjen var unik.Ja, jag håller med om det. Programmets värde hänger mycket på att familjerna inte är alltför spektakulära, så att säga. Som i första programmet, som mer var en familj som hamnat i en inåtgående spiral som de inte förmådde bryta sig ur.
Och det var ju just sådana tankar jag bekämpade, när jag försökte undvika att fundera på hur det hängde ihop med alla barnen. Man lär sig ju mycket mer av programmet om man kan känna någon form av identifikation med familjernas bekymmer.
Den första familjen på Åland tänker jag mer var barn-problem som blivit stora och svåra för familjen.Jag hoppas att det inte blir fler sådana extrema exempel. Sådana här program balanserar alltid på gränsen till förfasande-tv, och med sjubarnsfamiljen var det väldigt svårt att inte tänka "varför i helvete skaffar de det typ sjätte och sjunde barnet när de förmodligen redan har fullt upp med de fem första?"
Ja, jag håller med om det. Programmets värde hänger mycket på att familjerna inte är alltför spektakulära, så att säga. Som i första programmet, som mer var en familj som hamnat i en inåtgående spiral som de inte förmådde bryta sig ur.
Och det var ju just sådana tankar jag bekämpade, när jag försökte undvika att fundera på hur det hängde ihop med alla barnen. Man lär sig ju mycket mer av programmet om man kan känna någon form av identifikation med familjernas bekymmer.
Den första familjen på Åland tänker jag mer var barn-problem som blivit stora och svåra för familjen.
Jag tycker att det är rätt uppenbart - och den stora styrkan hos den här nannyn jämfört med andra - att hon placerar problemen hos föräldrarna. Och då särskilt pappan, i de fall - säkert majoriteten - där det framförallt är han som sviker sitt föräldraansvar i sin familj. Och då kan det väl vara en rimlig nanny-uppgift att - kanske inte lära honom, men - förmå honom att koka makaroner. En pappa som kan det är en väldigt mycket bättre pappa än en som inte kan. Och han blir också mer tydligt en vuxen inför barnen om han kan den typen av saker.Den första familjen på Åland tänker jag mer var barn-problem som blivit stora och svåra för familjen.
Här lutar jag mer åt att det är andra (eller fler) familjeproblem som fått konsekvenser på barnen. Är det en Nanny-uppgift att lära pappa koka makaroner, liksom?
Kanske också att familj ett hade en mer greppbar frågeställning som kunde rama in vad deras problem var (=större värde för tittaren) medan familj 2 var mer "allmän röra".
Plus det där diffusa om att han gör saker ute som kompenserar så att det inte alls är som att det är fyra barn i familjen (gissar att det är precis som det jag läser på Buke, typ pappan/sambon klipper gräs och byter däcken (i lugn och ro)).Från Åland, ja! Det avsnitt där hon frågade pappan om han var nöjd med arbetsfördelningen på morgnarna. Han gjorde 0% och mamman 100%. Pappan svarade, ja, jag är så morgontrött så jag tycker det är bra.