en stilla undran...

E

eulalia

Hej alla distansare!

Jag har en fråga som jag inte riktigt vet var jag ska få svar på, jag vill nämligen komma och rida några CR i sverige nästa säsong. Jag har grönt kort men hästen har ingen tävlingsbok e dyl. eftersom jag inte är bosatt i sverige längre. Min undran är då hur pass besvärligt är det att få starta på låg nivå, jag måste beställa papper här och ta med mej och få dessa ifyllda på den tävling jag väljer att starta på, men vad är det för regler om det i sverige?? :confused:

Fortsätter att leta info men hoppas att nån kanske vet!?

Mvh,
Marie

Sv: en stilla undran...

Är du skriven i Sverige eller i Holland? D v s kommer du att starta som svensk ryttare eller som holländsk?
Om du startar som svensk så gäller de svenska reglera, d v s att du går med i en ridklubb i sverige, löser ryttarlicens (lokal om du tänkt starta låga klasser) och skaffar tävlingsboken. Inget av detta är speciellt invecklat eller svårt, så det kan du ordna relativt snabbt och lätt.

Om du startar som utländsk ryttare så skulle jag nog tipsa dig om att kontakta SvRF. Tror att distansens kontakt där är Gisela Löfstrand, och hör vilka regler som gäller. Kontaktinfo hittar du på SvRF:S hemsida www.ridsport.se

Lycka till!

Sv: en stilla undran...

tack så mycket!!

jag är skriven i holland och hästen är också flyttad till den holländska stamboken, man kan ju hoppas att jag inte måste skaffa ett FEI-pass, känns lite för tidigt än...
men man vill ju ändå kunna rida...

men jag ska kontakta svrf och fråga!!

mvh marie

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 179
Senast: Shaggy
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·
K
Distans Var inne och läst på SVRF- sida ang licenshöjningen för 2009. 900 kr för seniorer! För in i h-vete! Hur ska vi få flera startande på...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 380
Senast: Eldfuxen
·
E
Distans Gokväll, Vill för det första börja med att be om ursäkt att jag inte har haft koll på min pm låda... Har tyvärr på tok för mycket...
Svar
19
· Visningar
3 974
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka