Håller ridsportförbundet på att avliva distans-sporten i Sverige???

Sv: Håller ridsportförbundet på att avliva distans-sporten i Sverige???

Ja.. om det är det enda så kan ju SvRf avskaffas! Försäkringsfrågan går ju att lösa på annat sätt, antingen att man själv ansvarar för att ha lämpllig försäkring vid tävling, alt att man löser "dagsmedlemsskap" i förening som arrangerar tävlingen. På westerntävlingar kunde man (då när jag tävlade iaf) lösa en "lokal licens" som bara gällde för just detta tävlingstillfälle.
Hm.... uppviglingsplaner :devil::D

Kan ju absolut vara alternativ för oss som ändå inte är intresserade av någon elitsatsning utan rider kortare tävlingar...hmm..hm...

Men om man rider kortare tävlingar så löser man väl lokallicens hos SvRF? 200 kronor per år kostar det, tror knappast du kan få det billigare på något annat sätt.

Anledningen till att man vill vara med i SvRF är väl inte bara att man är försäkrad, snarare är det väl så att de flesta tävlingar arrangeras av klubbar som är anslutna till SvRF. Du kan naturligtvis ordna en egen tävling utan licenskrav, men då kan inte de som löst licens i SvRF delta.

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 547
Senast: mahlmt
·
Distans Nån gång i somras började jag bli lite nyfiken på distans men var då medryttare på en häst som mest blev riden i dressyr. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
2 959
Senast: Pancakes
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 655
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud