En snygg schäfer

Sv: En snygg schäfer

ZIZI2.jpg

Jääkäris mamma. hon jäkligt snygg!

Herregud, ni skulle spy galla över föredetta schäfern. Han var avlad till polishund men blev "gårdsherre" (bättre vakthund har inte funnits) och såg mer ut som en avelsmärr i ryggen än en utställningsschäfer.

Han var burkigare, engelsk typ. Ve och fasa. :angel:

Nej, han ser inte ut att vara så stor...:p

Här är en till som är 70 i mankhöjd. Kamelen kallad.:rofl:
Kamelen är exteriöravlad efter Mambo av Thorarinn men inte extrem. L-testad och mkt stark mentalt. Dock är bakbensvinklarna inte vad jag vill ha i nästa hund.

Har inga uppställda bilder men här är han omusklad och dan när jag hämtade honom i november förra året.

9446686.jpg

Häromdagen:

12293451.jpg

"....rasstandard, så säger den:"
Rygglinjen löper från halsen längs den väl markerade manken, den obetydligt sluttande ryggen och det lätt sluttande korset, utan synligt avbrott.

Ja, den rasstandarden följer då rakt inte de som dömmer schäfer iaf! I sådana fall måtte jag vara blind och ser dessa räkor i syne :D

Hejsan vad fin den är :) Har också en långhårig schäfer. Vilken kennel kommer din ifrån? eller det är egen uppfödning?

WOW - det uttrycket och den pälsen(färg o kvalite) gillar jag.
Dom vänder jag mig om efter på gatan....

Ja du har väl rätt då - fast det är konstigt att hans stamtavla säger annat.
De kennlarna avlar på schäfer av den gamla stilen - dock inte öststatsmonstren - och fokuserar på användbarhet och sundhet.
Det är ju skillnad på brukskennel som vill avla tjänstehund och de som avlar på en schäfer av den sorten som var vanlig på 70-80 talet.

Han är 3 år i höst och en stooor (snygg) kille.

Du, har du något kort på din hund där du ställt upp henne?
Hade inget, så jag fick hjälp av en kompis att ta ett idag:)
Här är hon uppställd:
http://archive5.pixbox.se/arkivet/synligt_17/12600000-12609999/640x480/12609489.jpg
//C

Men...hur har han hasen, det ser ut som han inte har någon massa alls på rumpan o bakdelen i övrigt.

Jo där var hon från sidan - och rak i ryggen.
Men om hon nu är från utställningslinje så kan du säkert få en domare av idag att smälta genom att dra bak det bakre benet ca 10 cm. Först då är hon schäferuppställd a la utställning.

Min jycke står aldrig någonsin i den form jag har honom på det första kortet - han är utsträckt manipulerad som jag fick lära mig när jag ställde schäfervalp på 80-talet.

Men det var en fin hund du har.

Men...hur har han hasen, det ser ut som han inte har någon massa alls på rumpan o bakdelen i övrigt.

Han är uppställd helt på egen vilja där så hur han har hasen får du fråga honom :smirk:

En bild är en bild helt enkelt, kan vara bra eller dålig. Jag ville mest visa dom tråkiga bakbenen som man faktiskt kan se här.

Öh ja det var ju dom tråkiga bakbenen jag kommenterade...

Öhh oki. Tyckte jag läste nått om muskler och massa i övrigt. Jag tycker han ser ganska välpropitionerlig ut i kroppen faktiskt. Han har en kort brant kors och det är inte iheller särskilt vackert. Men nu var det inte det jag ville diskutera. Jag ville bara jämföra med Ambras tik som jag tycker är himla fin.

Jaså, tja ville ni ha en privat diskussion kanske ni får ta den på PM.
Den här tråden har väl blivit allmän om hur schäferns vinklar har sett ut på olika individer och då får man väl räkna med kommentarer.
Din hunds bakben står så att hans bakdel ser ut att vara jättesmal - därav min kommentar om massa.
Väger han 50 kg så är det väl klart att det finns massa o muskler

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka