En snygg schäfer

Sv: En snygg schäfer

Jaså, tja ville ni ha en privat diskussion kanske ni får ta den på PM.
Den här tråden har väl blivit allmän om hur schäferns vinklar har sett ut på olika individer och då får man väl räkna med kommentarer.

Raderat...

Senast ändrad:

Jaså, tja ville ni ha en privat diskussion kanske ni får ta den på PM.
Den här tråden har väl blivit allmän om hur schäferns vinklar har sett ut på olika individer och då får man väl räkna med kommentarer.
Din hunds bakben står så att hans bakdel ser ut att vara jättesmal - därav min kommentar om massa.
Väger han 50 kg så är det väl klart att det finns massa o muskler

Vadå privat diskution?

Jag tar mer än gärna emot kommentarer. Vad tror du jag menade när jag skrev att en bild är en bild?

Ska jag vara ärlig i denna tråd har det bara visats en snygg Schäfer o det är Jääkäris mor. Ingen annan tilltalar mig det minsta på nåt plan, förrutom Ambras tik den ser okej ut förrutom färgen.

Några av dom man sett ser ju rent för taskiga ut o kallas ändå Schäfer.

jaakeri.jpg

Jääkäri 18mån!!

Han är jättefin även om jag mer gillar färgen på Linafinas. Jag har ju 80-talsschäfrarna som ideal.

och till alla....
Alla gillar väl sin hund - men man måste ju vara ärlig om hur rasstandarden ser ut.
Jag är den förste att erkänna att min jycke inte skulle komma långt vare sig på utställning eller IPO - men han är fin att titta på ur grannt djursynvinkeln....ur min vinkel

I denna tråd har jag inte sett en enda som jag hade tyckt skulle duga om jag fick min önskeschäfer....men det är väl allas älskade hundar iallafall och det respekterar jag.

Och ni får gärna diskutera vinklar o vrår, tråden är inte min - men då får ni tåla om alla andra diskuterar också....en tråd är aldrig någons egendom eller plats för "egna" diskussioner.

Vad han växer :D

Och han blir finare och finare, ska bli kul att se honom med mer massa när han blir ännu äldre.

Hans mamma är också himla snygg. Ingen räka där inte.

Inte en schäfer i min smak men smaken är ju som baken! Tycker han ser matt och trist ut i pälsen eller är det bara bilden som gör det?

Inte en schäfer i min smak men smaken är ju som baken! Tycker han ser matt och trist ut i pälsen eller är det bara bilden som gör det?

Det var inte bästa vädret o fota igår, det var dåligt med sol så det åt upp all ljusinsläpp o matta ner korten.

Men Hade du den här hunden skulle du inte ens behöva beskymmra dig att behöva göra om uppkörningar och gå o fundera om han duger som väktarhund. ;-)

Senast ändrad:

Kanske sant men å andra sidan hade jag inte några förväntningar på min när jag skaffade honom mer än att vara en bra sällskapshund och tränings-sällskap så jag är glad att jag kommit så långt som jag gjort med min fjant! Har ju ingen aning om hur hans stamtavla ser ut eller vad han varit med om tidigare i sitt liv...

Hade jag däremot köpt en hund från ex HasseMans så hade nog förväntningarna på att det är en bra skyddshund man köpt, varit ganska så stora..

Ska du L-testa Jääkäri? Du hade väl funderingar på att göra skyddshund av honom? Eller är jag ute och cyklar nu..?

Ska du L-testa Jääkäri? Du hade väl funderingar på att göra skyddshund av honom? Eller är jag ute och cyklar nu..?

inte låta skrytsam eller nåt för det är inte mening.Men Han är en skyddshund redan, han är född till det han har allt i blodet redan. Inget man behöver göra nåt åt bara lära han vad jag vill ha ut av han. Allt har han med sig, Kampen, modet, försvaret och tillgivenheten till sin flock. Han ska tävlas men också L-testas framöver.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka