En sjuk fundering...

L

liten82

OM man utom förmodan skulle dö i sin lägenhet, och OM ingen hittade en förrän efter flera veckor, tror ni att hunden skulle äta av en då?
Näedå, jag har inte lite att göra som sitter och funderar över såna saker :angel::D

Sv: En sjuk fundering...

Ja det tror jag.
En hund som svälter äter det som finns och en kropp i förruttnelse luktar inte som matte/husse längre..

Ja det tror jag! var i tidningen om en kvinna som blev uppäten av sina newfonlands för några år sen. De framställde det som att hon hade blivit dödad och uppäten av dem medans jag tror att hon av någon anledning dött och hundarna inte hade nåt val annat än att äta upp kvinnan.

Ja, mycket möjligt. Har sett på Animal Planet :D hundar som blivit övergivna, äter av varandra om den ena dör.

Ja det tror jag efter en tid. Överlevnadsinstinkt finns både hos djur och människor. Se på planet som störtade i bergen, där åt de överlevande upp de döda. Ser faktiskt inget konstigt i det. Äta måste man i alla fall. Får väl tillägga att jag är INTE kannibal.

Ja det tror jag! var i tidningen om en kvinna som blev uppäten av sina newfonlands för några år sen. De framställde det som att hon hade blivit dödad och uppäten av dem medans jag tror att hon av någon anledning dött och hundarna inte hade nåt val annat än att äta upp kvinnan.

Jo, det är nog så... Men vad läskigt att tänka att Midas skulle kunna äta upp mej :eek:
Men som skrivet, överlevnadsinstinkten tar väl över handen.

Tycks minnas att jag läst om en kvinna som hade massor av pudlar (tror det var närmare 70st) och av någon anledning blev hon sängliggande varpå hundarna till slut började äta på henne fast hon levde :eek:
Men i det fallet så var hundarna rätt vanvårdade och undernärda redan från början.

Min cavalier är så hungrig och glupsk, så han skulle nog börja äta på mig även om jag bara var halvdöd :rofl:

"Är du död NU då matte, jag är huuuungrig!"

;)

Jo, det är nog så... Men vad läskigt att tänka att Midas skulle kunna äta upp mej :eek:
Men som skrivet, överlevnadsinstinkten tar väl över handen.

Tycks minnas att jag läst om en kvinna som hade massor av pudlar (tror det var närmare 70st) och av någon anledning blev hon sängliggande varpå hundarna till slut började äta på henne fast hon levde :eek:
Men i det fallet så var hundarna rätt vanvårdade och undernärda redan från början.

Just det visade sig tydligen vara en tidningsanka. Jag har just lämnat tillbaka boken där det nämndes tillsammans med flera andra tidningsankor.
(Boken handlade om pressen)

Tidningsanka? Betyder det påhittade historier? Aldrig hört uttrycket förut :D

Förresten, gäller samma sak katter som hundar tror ni? :p

min farfar låg död i flera dagar innan de hittade honom, men hunden hade inte börjat äta av honom.

Just det har jag funderat över. Vad händer med hunden/hundarna om jag skulle dö? Skulle de skälla eller på annat sätt visa att det är "övergivna" eller skulle de bara lida och till slut kanske kissa inne? Min äldre hund kanske aldrig skulle klaga? *huu* Jag vet inte. Men jag tänker på det ibland...

Hihi, jag tycker inte det argumentet riktigt håller :rofl:

Ja absolut. Men är man död så så spelar det ju ingen roll, Här där jag bor har det hänt (för flera,flera år sen,blev en stor media grej av det hela) en "kattsamlare" DÖENDE och KATTERNA hade börjat äta på henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka