Har funderat över denna fråga en del. Jag självscannade och upptäckte sen när jag var hemma att en vara för 5 kr inte gått in. Fick väldigt dåligt samvete och tänkte gå tillbaka, men hade inte tid då. Och vid nästa tillfälle jag var i butiken kändes det pinsamt, plus att i just den butiken är det inte så lätt att få kontakt med personalen och lyckas man är de oftast rätt sura...
MEN, jag har också glömt varor i butiken, alltså som jag betalt för men inte fått med mig hem eftersom varorna lagt sig vid kanten eller väldigt högt upp på bandet. Aldrig nånsin har nån i butiken kontaktat mig efteråt eller ens försökt ropa på mig? Däremot varit på väg att lägga undan det jag glömt "för jag trodde du inte ville ha den"? Nämen jag brukar köpa saker som jag inte vill ha
Så ska man gå efter (i mina fall, mat)affärers filosofi så får var och en ta hand om och stå för sina misstag.
MEN, jag har också glömt varor i butiken, alltså som jag betalt för men inte fått med mig hem eftersom varorna lagt sig vid kanten eller väldigt högt upp på bandet. Aldrig nånsin har nån i butiken kontaktat mig efteråt eller ens försökt ropa på mig? Däremot varit på väg att lägga undan det jag glömt "för jag trodde du inte ville ha den"? Nämen jag brukar köpa saker som jag inte vill ha
Så ska man gå efter (i mina fall, mat)affärers filosofi så får var och en ta hand om och stå för sina misstag.