En riktigt tung vagn...

B

bulan

Är på jakt efter en tung rochard eller liknande. Mitt problem är bara att jag inte riktigt vet vad jag vill ha.
Eller jo...det vet jag men plånboken samtycker inte :crazy:
Så dela gärna med er av erfarenheter vad gäller olika tunga vagnar som kan tänkas vara bra och prisvärda. Ett krav är att de ska vara sköna att sitta i eftersom det blir många timmar i den och min rygg inte är i topptrim :angel:

Sv: En riktigt tung vagn...

Kolla efter en begagnad tryckvagn..kanske..?!

Kolla efter en begagnad tryckvagn..kanske..?!

Åh vad jag skulle bli glad om jag lyckades hitta en beggad protrainer :love:
Men jag har bara hittat en och den var för dyr och ffa för långt bort :mad:

Det var väl lite därför jag tänkte höra om det finns fler förslag på tung vagn. Och ska jag skritta i timmar under vintern så vore det mysigt och kunna ha ett gosigt täcke med sig och krypa in i så jag slipper frysa ihjäl :D

Jakten går vidare....
Har slängt ut lite krokar hos några av tränarna här i närheten och hoppas såklart att få napp

Men jag vill ju ha den NU :D :D :D eller iaf i år :angel:

Du kan ju alltid göra din favoritvagn tyngre med hjälp av vattendunkar fyllda med blöt sand:)

Det blir många dunkar det....
Och jag kan tänka mig vad som skulle hända om lilla virr hästen skulle få syn på vad han ska dra omkring på..... :D
Ska väl tillägga att jag har en relativt lätt speedcart så jag vet inte ens var alla dunkar skulle få plats????

Det blir många dunkar det....
Och jag kan tänka mig vad som skulle hända om lilla virr hästen skulle få syn på vad han ska dra omkring på..... :D
Ska väl tillägga att jag har en relativt lätt speedcart så jag vet inte ens var alla dunkar skulle få plats????

Införskaffa ett traktordäck istället..:idea:

Jag har haft en gammal vagn byggd på saab axel. Den va inte snygg, men väl fungerande. Satte dit ett baksäte från en bil, mjukt och skönt.

Ååh, nu längtar jag att köra i min hudikrockard...dom är ju underbara , speciellt på vintern :bow:

Sen får jag skämmas lite för jag köpte en protrainer förra året som jag bara använt 3-4 ggr :o inte ens nabbarna på däcken är borta.

En vanlig tung rockard på saab-axel.
Finns billiga begagnade på nätet! Sen kan du alltid fästa ett däck bakom då blir det ännu tyngre. Men en sån rockard är jättemysig, för duå kan du ha filtar och sånt !:)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka