Sv: En ny människa i mitt stall!
Hej..så här tycker jag att en bra hyresvärd ska vara, jag har varit med om hyresvärd som inte var så ämnad för sin uppgift, om man inte tänker sig för kan det lätt bli onödiga konflikter mellan hyresgäst och hyresvärd.
så detta tycker jag man bör tänka på:
vara tydlig vad gäller information och regler i stallet, blir annars lätt missförstånd och berätta direkt hon flyttar in vad som gäller.
Det ska gå att prata med dig och framföra önskemål, du ska kunna lyssna och resonera, även kunna säga nej ifall det behövs. Även kunna framföra dina tankar ex varför, varför inte det är bestämt så, det blir så lättare att förstå en hyresvärds tankar på det sättet. Komunikationen är a och o, skriv inte för mycket lappar, utan prata direkt med personen i fråga. Kontrakt skrivning tycker jag är självklart också, dock valfritt..men där står det en hel del om vad man har kommit överens om. I fall det bara är en hyresgäst i stallet så kan man gärna hjälpas åt, dock aldrig tvinga hyresgäst att sköta dina hästar, utan enligt överenskommelse.
Tänka på hur man uppför sig även om man är på dåligt humör, ta inte ut det på någon oskyldig. Att inte göra skillnad på sina hyresgäster om det är fler än en i stallet, alla ska stå där på samma vilkor. Vara engagerad i stallet, dvs går något sönder..vänta inte två månader, utan gör upp om vem som ska laga och åtgärd det så fort som möjligt i stället.
kan inte komma på så mycket mer just nu, men detta var det som fattades hos en hyresvär som jag inte var nöjd med.
Lycka till!