Sv: en normal träningsvecka
Jag skulle aldrig kunna göra ett direkt schema, allt beror på väder, underlag, humör, ork, tid osv.
Jag rider minst 3 dagar i veckan iallafall nu i höst/vinter/vårtid.
Varierar ridningen med att rida i skogen - gå över och runt stock, sten och nerfallna grenar och träd, klättra, osv. Och ibland längre ridturer på grusväg/skogsväg. Klämmer in lite "dressyr" övningar även när jag rider i skogen. Galopper på öppna fält brular det också bli ibland för att stäcka ut musklerna.
Och ibland blir det bara skogsmulleturer då min häst får gå på helt långa tyglar och bara lufsa runt och slappna av.
Rider minst 1 dag på ridbanan, då jag tränar mycket psykiska övningar, alltså då hästen måste tänka mycket. Rider i volter, serpentiner, tempoväxlingar, vändningar, stop, skänkelvikning, öppna-sluta, olika mönster och övningar osv osv. Försöker att använda fantasin och göra lite nya saker varje gång, så att hästen inte tröttnar utan tycker att det är roligt.
Vissa dagar blir det också tex longering, markarbete, lastträning, miljöträningar, promenader, osv. Vissa dagar blir det bara mys, kel, och rykt ocskå.