En mus i sitt hus

Sv: En mus i sitt hus

Grattis till nyförvärvet, du hade kunnat få alla 11 möss jag fångat hittills i mitt hus men de råkade fastna i råttfällan istället:devil:
Ärligt talat, jag tyckte de var söta förr men efter att 3 st hoppat upp i min säng bl.a, så kallar jag dem bara skadedjur.*suck*
Trodde att vi alla skulle kunna leva ihop i mitt hus men de började kriget.

Ja din hund e bortskämd nog så det räcker :rofl:

tror inte mussarna skulle äta något som dom mår dåligt av precis..

Haha, nej tack, vi har möss så det räcker och blir över i det här huset (vi bor i ett gammalt hus på landet för övrigt)...
Det blir nog råttfällan för de här små liven också till slut... Mamma har pratat om att ringa Anticimex eller nåt :crazy:

Måste bara varna för att man ska undvika att använda råttgift in i det längsta då mössen istället går in i husets fodring/isolering & lägger sig för att dö.Det kan börja lukta rätt obehagligt då.:crazy:

Hjälp vad gullig!
Stella, den ponnyn jag rider är en råttfälla.... :o
När vi red i gräset i höstas hörde man bara ett högt skrik och en suck, men gräset var så högt så att jag inte kunde se ngt och inte ville jag sitta av å titta heller för då skulle jag få dåligt samvete.... Men jag antar att det var en mus... stackarn. :cry:

Nämen gudars vilken sötnos! :love:

Räddade en stallmus från att bli ihjäl slagen med en spade idag! Visst dom ska igentligen inte vara där men när en av stallägarna är så sjukt rädd för möss och beväpnar sig med en spade och ska ha ihjäl den fick jag och syrran ingripa :rofl:

den sprang tillbaka ut på dyngkasen... men kom tillbaka och skrämde den stackars människan en gång till :o

Den stackars vilda mus som sätts i en trång bur skulle nog ha ytterst svårt att se fördelarna med det. (och troligen inte leva spec länge).

Söt var den!

Och mycket mindre yta att röra sig på/ hinder att gnaga sig genom/ gångar att gömma sig och ränna runt i. Nej, ska man ha djur kan man likväl köpa en tamdjurras:cool:

jag hoppas du skämtar! :eek:
det är ju tillåme olagligt att ha vilda djur i fångeskap!
dessutom skulle det vara hemskt att beröva den friheten den har, den kan kuta runt bäst fan den vill å äta sånt som är gott om den får vara fri ;) nää, det är inte rättvist att göra en sån sak.

ts:
hoppas ni inte kommer använda råttgift, det är ett fruktansvärt sätt att dö på och inget man ens borde önska sin värsta fiende :(

Jag vill ju inte gärna att vi ska använda råttgift heller... Men då är väl det enda alternativet råttfällor, och det är ju inte så roligt det heller... :crazy: Men råttorna äter ju på allt, så de förstör ju huset till slut om man inte blir av med dem. Men det är upp till mina föräldrar att bestämma vilken metod vi ska använda.

saila: Jo, vi har en katt, men han bor bara på övervåningen i vårat hus eftersom vi har hunden på nedervåningen (de går inte så bra ihop...) Och hunden är ingen hejare på att fånga råttor :p Så därför har vi en massa råttor/möss mestadels på nedervåningen.

men man kan ju tänka som så att oddsen är större för att den ska dö direkt i en råttfälla istället för att dö i uttorkning ? ;)

Usch och fy. Här har det varit alldeles för mycket möss under vintern så jag ser den som ett skadesdjur.

Men skulle inte heller kunna ha ihjäl ett djur så jag hämtar katten så fixar han det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Daimstruten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar