En liten observation

L

LoveRindi

Min kompis hunds mamma hade på sig fästingmedlet FrontLine förra sommaren. till följd av att hon tappade ALL päls! Så ska det väl inte vara? Vad kundedet bero på? känslig hundhud eller starkt medel?

Finns redan en tråd där det här fästinghalsbandet tas upp. Sök på det vet ja :idea:
Jag har också bara dåliga erfarenheter av det. Två av mina hundar fick utslag och vi var tvugna att ta bort halsbanden lika fort som vi satt dit dom nästan. Den ena hunden blev dessutom sjuk av det. Så bra för alla hundar är det inte...

jag använda samma medel till mina råttor och de tappade också pälsen. Aldrig mer att jag använder det. :(

Medlet är en naturprodukt och ska vara så milt att tom djurungar kan använda det.

Okej, jag ska söka på det. Vi ska köpa örthalsband till vovvan, våra kompisar har det. De har inte sett en enda fästing sen dess dom började med det. Om nån undrar så finns dom på www.hundliv.se

eehmmm... frontline finns inte som halsband. det är medlet man droppar i nacken, eller sprayar. scalibor heter halsbandet, har precis satt på det på mina hundar, får se hur de tål det. de har provat någon liknande substans tidigare och det har gått bra, inga biverkningar.

Oj jag blandade ihop dom :o Givetvis är det Scalibor jag menar. Vad klantig jag är :smirk:
Frontline är det som funkar bra på våra hundar (använder dropparna) :)

personligen tror jag inte alls på naturläkemedel eftersom det aldrig funkat på mig (min mamma tror stenhårt på sånt och har provat diverse olika preparat på mig utan resultat), så därför förlitar jag mig på kemikalierna ;) . dessutom kommer vi vistas på fästingtäta och smittotäta områden en stor del av sommaren.

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj